1
Skärm-paj
Postat av intelli den 20 Augusti 2005, 02:19
10 kommentarer · 38 träffar
Tjena mors. Tänkte höra med lite dator/skärm kunniga angående min skärm. Det va så att jag skulle sticka och käka på en resturang. Jag stängde av ljudet och skärm för de inte användes. Men datorn stog på för jag sparade vissa grejor.
När jag kommer hem och ska slå på skärmen så fick man se en hundradel eller nått av vad som skulle visas på skärmen. Sen slockna den. sen försöker den sätta på sig igen men tänds inte. det flimmrar till lite vitt. Men det går inte igång.
Jag kollade att el fanns och inget skit hade kommit i sladdarna. Mn funkade inte efter några omstarter. Testade även på gamla datorn men den funkade inte där heller.
Jag har mixat lite med hz intällningarna och vet inte om något gick knasigt där. Om jag råkat sätta på högra hz än vad skärmen klarar så kan den paja eller hur? Jag ska nu testa att ladda ner nya drivrutiner till datan och grafik kortet.
Vet någon vad jag kan ta mig till förutom att lämna in den till dell?
Det är en TFT '17 modell vet jag inte. GFX kort: gforce FX 5200
Mycket tacksam för seriösa svar...
(Om någon undrar sitter jag med min gamla skärm nu)...
När jag kommer hem och ska slå på skärmen så fick man se en hundradel eller nått av vad som skulle visas på skärmen. Sen slockna den. sen försöker den sätta på sig igen men tänds inte. det flimmrar till lite vitt. Men det går inte igång.
Jag kollade att el fanns och inget skit hade kommit i sladdarna. Mn funkade inte efter några omstarter. Testade även på gamla datorn men den funkade inte där heller.
Jag har mixat lite med hz intällningarna och vet inte om något gick knasigt där. Om jag råkat sätta på högra hz än vad skärmen klarar så kan den paja eller hur? Jag ska nu testa att ladda ner nya drivrutiner till datan och grafik kortet.
Vet någon vad jag kan ta mig till förutom att lämna in den till dell?
Det är en TFT '17 modell vet jag inte. GFX kort: gforce FX 5200
Mycket tacksam för seriösa svar...
(Om någon undrar sitter jag med min gamla skärm nu)...