hej, jag har försökt och försökt, men inte funkar dedicated server så bra som bara laggar till denna clan server!
så här har jag clan server:
intel P2 450mhz!
256 Mb ram-minne!
23 gb hårddisk!
4 Mb grafikkort inbyggd!
OBS! jag använder minst en steam program och dedicaated server, ingen msn messenger heller, som en server dator har jag!
så snälla, hjälp mig nu till denna clan server!
#4 1 000mb är ganska segt :D
#5 En riktig server är en dator som är gjord för att köra servrar och inte använda som WS.
Jag har inte skrivit 'WS' eller någonting som har med CS o göra .. fan lär dig hitta rätt kommentar.
Ta o läs #5 igen .. sen läser du ditt smarta inlägg #7 .. sen läser du #9 ... sen #10 ...
// säger att servers måste vara i server-racks för att vara server
#7: #5 En riktig server är en dator som är gjord för att köra servrar och inte använda som WS.
// Medelar att en server är en dator som har som mål att köra servers.
#9: #7 Ja no shit .. jag snackade inte om en cs-server heller heller ..
// påstår att han inte pratar om CS, föregående inläg säger inget om CS därför dras slutsatsen att personen i fråga har fattat fel på förkortningen WS. Eventuell radbrytning fattas.
då borde jag samla gammal chassi och börja bygga snart!
-------------
#5: Riktiga servrar har inte chassin utan sitter i server-racks.
// Innebär att skillnaden i chassi mellan de "stora" servrarna som ligger i skyddsrum jämnfört med hemmadatorn brukar vara serverracks.
#7: #5 En riktig server är en dator som är gjord för att köra servrar och inte använda som WS.
// Innebär att du tycker att en dator som verkligen är en "server" inte bör slösas bort som WS.
#9 Snälla, WS är WorkStation inte WarServer.
// Innebär att du uppenbarligen inte har en jävla aning om hur man uppfattar meningar.
http://www.conceptlab.com/frog /
den såg ut somm nästan utställning man får titta!
Du drar upp CS-server när jag har skrivit:
"En riktig server är en dator som är gjord för att köra servrar och inte använda som WS."
Vart hittar du något om CS där?
Exakt, då klartgjorde jag att WS är workstation.
i #7 skriver du att "En riktig server är en dator som är gjord för att köra servrar och inte använda som WS."
// 99.9% av FB tolkar som WS som Warserver .. sen ifall du tycker det är roligt att skriva "common-förkortningar" men en helt annan innebörd är ju bara fjortis. Skriv isåfall att du menar Warserver istället för att sedan klanka ner på att andra inte förstår dina efterblivna förkortningar.
WS har i flertalet år varit WorkStation och kommer alltid att vara, problemet är att småfjortisar kommar och tror att dom kan ta vilka förkortningar dom vill.
Bara för att jag och flera med mig vet vad WS är så ska vi rätta oss efter er som har fel.
Rätt = rätt och om du inte kan få det att funka så kontakta din mattelärare igen.
"big chassi" :\
Nej eftersom cs fanns inte då ..
För många brukar detta blir att gå på något på personens utsende, vilket du precis gjorde.
Så jag anser mitt "jobb" här klart då jag har övertygat dig om att jag har rätt och du har fel.
Har du något mer att komma med kan du alltid kontakta mig på IRC / IRL, detta är redan för långt utanför tråden som det går.
Och därför låter jag dem tro att de har rätt för att slippa snacka mer med den personen ..
´Har du något mer att komma med kan du skriva ner det i notepad sen lägga det i papperkorgen.
men adsl hör till telejacket, inte fiber!
men har du en server dator?
just nu har jag tömt inne i chassi, hårddisk, cd-rom, moderkort!
när jag ska visa upp mina bilder från min chassi, hur lägger jag till hemsida, så jag kan visa upp er?
har du byggt en server rack förut, #35?
nu vet jag knappt vad jag skriver hoppas du fattar.
men tror ni att den klarar av server eller behöver den mera kraft processor?