Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En intressant teori?

Postat av nkark den 13 Augusti 2005, 04:10
12 kommentarer · 205 träffar
Ingenting kan inte existera.

Låt mig förklara: Vad är ingenting? Ingenting är ju precis vad det låter som, absolut inget (stay with me people). Ibland när nån frågar vad rymden består av så säger man kanske "ingenting". Men det är ju nånting, det är ju vakuum. Vakuum är någonting eftersom vi har döpt det till nåt, vi upplever det, vi kan känna det. Då är det ju också någonting, för det existerar ju.

När vissa frågar vad som finns där universum tar slut så säger man kanske "ingenting".
Låt oss då rent teoretiskt säga att vi skulle åka till universums ände, där detta "ingenting" existerar (där har ni en mening som fetmotsäger sig själv!). Då skulle vi ju se det, vi skulle uppleva det och antagligen också döpa det till nåt. Och därmed skulle det också existera. Och hur fan kan ingenting existera? Det kan inte existera.

Jag yrkar därför (helt seriöst) på att ordet ingenting, och alla dess synonymer, tas bort ifrån ordlistan och ersätts utav ord som "väldigt lite" eller "existerande men inte märkbart"

Denna teori är absolut vattentät och jag inbjuder vem som helst att utmana dess perfektion. Jag skulle faktiskt bli glad om ni bevisade mig fel, då kanske jag skulle kunna få nån sömn.
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..