1
Ny dator!
Postat av Graan den 4 Augusti 2005, 23:19
11 kommentarer · 58 träffar
Hej! Har tänkt köpa en ny dator från datorbutiken.com..
På datorkonfiguratorn har jag plockat ihop följande.
Chassi: Black thunder midtower black 350w atx+cooling (behövs det att man tar något på chassitillbehör under)??
Chassifläkt: Chrystal fan 80x80x25 blue LED variable speed
Moderkort: Asus a8v deluxe VIA k8t800pro
Processor: Amd athlon64 ''venice'' 90nm 3500+ (s939)
Minne: A-data 2x256 dual ddr minne (ska uppgradera till 1024 senare)
80 gig hårddisk
Inget grafikkort (Har ett i denna dator som jag kan använda ett tag tills jag får pengar till ett nytt)
Det jag undrar är:
1.Kommer moderkortet palla om jag tex ska köpa en ny processor vid senare tillfälle?
2.Behöver jag mer fläktar till den?
3.Är inte riktigt så hajj men läste att man behöver nått speciellt för att kunna använda nyare graffekort i burken ´(350w nätagg tror jag det var?)
Kommer jag vid ett senare tillfälle kunna byta ut mitt graffekort mot ett tex leadtek 6600gt med dom där grejjerna i datorn??
4.Behöver jag lägga till ''chassidelar'& #039;??
På datorkonfiguratorn har jag plockat ihop följande.
Chassi: Black thunder midtower black 350w atx+cooling (behövs det att man tar något på chassitillbehör under)??
Chassifläkt: Chrystal fan 80x80x25 blue LED variable speed
Moderkort: Asus a8v deluxe VIA k8t800pro
Processor: Amd athlon64 ''venice'' 90nm 3500+ (s939)
Minne: A-data 2x256 dual ddr minne (ska uppgradera till 1024 senare)
80 gig hårddisk
Inget grafikkort (Har ett i denna dator som jag kan använda ett tag tills jag får pengar till ett nytt)
Det jag undrar är:
1.Kommer moderkortet palla om jag tex ska köpa en ny processor vid senare tillfälle?
2.Behöver jag mer fläktar till den?
3.Är inte riktigt så hajj men läste att man behöver nått speciellt för att kunna använda nyare graffekort i burken ´(350w nätagg tror jag det var?)
Kommer jag vid ett senare tillfälle kunna byta ut mitt graffekort mot ett tex leadtek 6600gt med dom där grejjerna i datorn??
4.Behöver jag lägga till ''chassidelar'& #039;??