Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Den ultimata träningstråden

Postat av xrate den 13 Juli 2005, 20:04
51 kommentarer · 73 träffar
Har sett väldigt många träningstrådar och eftersom min mamma är kostrådgivare och är heltidsanställd hos Friskis och Svettis i Ängelholm så har jag blitt specialicerad inom träningsområdet, därför ger jag er nu en guide eller olika träningsmetoder som kan få dig att må mycket bättre samt kanske bli av med något kg.

|-KOST-|

Onyttig mat är den värsta boven i svenska samhället och därför förstår ni säkert att kost kan påverka din vardag och hur du mår.
Här kommer därför en liten guide till er lata som kanske inte gillar att träna och som kanske bara känner för att bli sundare eller kanske gå ner något kilo genom att äta smart sund mat. Jag kan inte påverka vad ni äter, det är upp till er, med sunt förnuft kan du komma långt!

:: Ät på bestämmda tider, dvs Frukost - lunch - middag - kvällsmat
:: Ät ALDRIG mer än tills du blir mätt
:: Att käka på mcdonalds eller pizza någon enstaka gång i månaden gör ingen skillnad, det skapar bara variation, och om man inte äter det ofta blir man inte fet
:: ÄT GRÖNSAKER
:: Ät långsamma kolhydrater under dagen, ät snabba kolhydrater efter träning, Snabba kolhydrater: russin, pasta. Långsamma kolhydrater: Mörkt bröd, sallad
:: Ät godis och chips med måtta

|-TRÄNING-|

Det är kul och skönt att träna, det räcker!

:: Ut och spring nästan varje dag 2-3 km, det är fruktansvärt skönt efteråt, gör det gärna före frukost också, då bränner du mer kalorier.
:: Allsidig träning, dvs att jobba i trädgården, spela fotboll, klippa gräset och ja, ha sex bränner kalorier och är betydigt roligare än att stå och pumpa muskler på gymmet, under fettet finns det muskler!
:: Ta promenader, gå i lagom takt, då bränner du även kalorier.
:: Och kom ihåg, att göra det med någon annan är betydigt roligare än att göra det själv.
:: Gymma en eller två gånger i veckan

|-Min egna träningsmetod-|

På denna metod gick jag ner 5 kg och är skitlätt! Metoden går ut på att sätta + och - när du gör något dåligt och när du gör något bra! Ett + kan tillexempel vara att gå ut och springa, eller att käka en stabil och nyttig frukost mm!
Ett - kan vara tillexempel att du går och småäter, du har inte ätit som du ska eller skitit i att gå ut o springa eller tagit en promenad.

När du fått ihop 30 plus så kan du belöna dig med en godispåse eller en chipspåse och njuta! Denna metoden är grymt bra och jag rekommenderar den verkligen till er som vill gå ner i vikt!

GL HF :D

// andre

Är du nöjd med din kropp?

353 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

51 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 51 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..