Vi har nyss beställt BBB 24 Mbit men inte fått det ennu...
jag har läst lite här att det e ofta pingfiltret som verkar fukka
så min fårga e det lönt att ta bort pingfiltret stör det mkt på övrigt donwload och sånt shit?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
ping filtrett sparar alltid en viss hastighet så du alltid kan surfa stabilt, så om du tankar max med den på så kan du fortgfarande surfa å utan det så tankar du snabbare + lägre ping, alla stationer kan även inte ta bort det, de äldre modellerna av stationer. Det är en inställning som de ställer in från (supporten). men om du tar bort det kan du ju tänka på att det knappt går å surfa och tanka snabbt samtidigt*, det är en smaksak tack å adjö
jag hade 8/1 BBB först. ungefär 40 på cs (gamers.nu). men tankade max. nu har jag upgraderat till 24/1 och tankar max i 1.8Mb/sek. Hade då ungefär 30 ping. Ringde BBB och sa att de skulle ta bort felkorrigeringsskyddet. fick ca 5-15 ping på alla servrar! GL
#1, snicksnack, det är i början som pingen är hög. #0 ligger pingen på 20-25 så går du in i run skriver cmd och skriver tracert 'ip' sen bifogar du resultatet till bbb's support/kundtjänst så grejjar dem resten på någon minut. Lika lätt att mejla för de svarar omgående. Tracert gör du bara för att de ska se vad du ligger på för ms. Detta var sättet jag fick ner pingen på från 21-22 till 5-10.
Före jag tog bort pingfiltret pingade jag ungefär 40/45 på gnuservrarna.. Nu pingar jag 5/10. Men det kanske beror på vart du bor och hur det ser ut där.
#33 typ de finns olika typ utrustning och kablar..
de är olika ping på olika ställen som man bor på tyvärr.. o sen beror de även på hur långt du har från närmaste telestationen.. men jag tror de kommer gå bra för dig ändå .. de gör de oftast då du kan vara lugnt
mitt bbb 8mbit suger också riktigt jävla mycket, hänger sig typ 4 gånger om dan, 30-40 ping men det är normal ping enligt bbb, sen säger dom att dom inte FÅR ta bort felkorrigeringsskyddet. bbb poonage ;D
Jag har 10mb BBB fiber, och pingar 1-25 beroende på hurlångt bort servern ligger.
Men #46 visst vet du att ifall ditt internet skulle börja krångla så får du ju inte hjälp att fixa det, dvs om du begärt att dom ska ta bort pingfiltret.
men ring BBB o be dom ta bort pingfiltret så blire bra sen =) :P funka för mig.. när dom tar bort de får du ungefär 20-15 minder i ping så om du har 25 på en favvo server som e bra så kanske du har 10 efter pingfiltret e borta =) funka för mig iaf :P.. fast ja sitter 2500 meter från stationen och har en ping tid på 2 ms =) :P
det är absolut inte fel på min dator, alla som jag känner som bor i närheten och har bbb har samma problem, en kompis har inte ens samma station och har han samma problem.
BBB ljög för oss dom sa att om vi tar bort vårat pingfilter kommer bredbandet cpa.. jag tankade i typ 1.1Mbit från FB och pinade 40 på gamers. när vi tog bort det pingade jag 20 på gamers tankade 1.70-1.80 på FB och vatt så nu i 5 månader:P
Jag har 24mbit telia, och jag har inte tagit bort ping filtret vad jag vet, jag pingar alltid under 10 på tex spelarenans serverar. jag tankar dock segt brukar inte tanka över 600kb/s medans mina polare som har samma bredband tankar över 1mb/s, Om jag tar bort ping-filtret kan det göra så att jag tankar snabbare? och hur gör man det? ringer man bara supporten o säger att de ska ta bort korrigeringsfel filtret?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
vf ere för ngt?
följer med linan lr ?!?!?!?
hajjar innnnget
men det ger oxå sämre ping på cs och sånt....
Skitsnack.
Du behöver inte ta bort något pingfilter, pingen kommer att vara bra ändå.
men som alla vet så är det BBB som äger!
de är olika ping på olika ställen som man bor på tyvärr.. o sen beror de även på hur långt du har från närmaste telestationen.. men jag tror de kommer gå bra för dig ändå .. de gör de oftast då du kan vara lugnt
sämsta jävla skiten någonsin, chello är fan bättre
går ner minst 3 ggr/dygn och som mest har jag haft 12/1 oftast 5/1
Tro mig, det är inte linans fel,.
vad är det för fel då ?
Din dator.
Min ping har alltid varit bra.
Har haft BBB 24mbit ett bra tag nu..
Men #46 visst vet du att ifall ditt internet skulle börja krångla så får du ju inte hjälp att fixa det, dvs om du begärt att dom ska ta bort pingfiltret.
det är absolut inte fel på min dator, alla som jag känner som bor i närheten och har bbb har samma problem, en kompis har inte ens samma station och har han samma problem.