Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Topp 3 band

Postat av flph den 15 Juni 2005, 14:48
385 kommentarer · 115 träffar
Vilka är dina top 3 favoritband/artister?

Mina val:

1. The Beatles - De är som M:et i Musik, De utvecklade musiken så otroligt mycket. Det jag gillar mest om de är att deras musik är äkta, ingen jävla dator som gör om rösterna eller musiken. De är så otroligt härliga att lyssna på. De har också inspirerat mig väldigt mycket. Gruppen splittrades runt 1970. (rekommenderar alla deras låtar). De är bra live också.

Medlemmar:

John Lennon - sång, gitarr, piano

Paul McCartney - sång, bas, gitarr, piano

George Harrison - sologitarr, sång, sitar

Ringo Starr - trummor, sång

2. Led Zeppelin - Pijonärer inom hårdrocken. Också otroligt sköna att lyssna på. De har gjort låtar som "Stairway to heaven", "Whole lot of love", "Immigrant song", "Since i've been loving you", "Black dog" och många mer. Gruppen splittrades efter trummisen John Bonhams död år 1980. De tog även Polarpriset 2006 :) Skitbra live!

Medlermmar:

Jimmy Page - gitarr

Robert Plant - sång

John Paul Jones - bas, piano

John Bonham - trummor

3. Metallica - Skönaste metal-bandet enligt mig. Har gjort låtar som "Fade to black", "Mater of puppets", "One", "Nothing else matters" och många fler. Gruppen lever fortfarande men har fått mycket kritik för deras senaste 3 album. Load, Reload och St. Anger. Som jag själv tycker om =) De ska släppa en ny platta nu så man får ju hoppas på det bästa! Otroligt skickliga live.

Medlemmar:

Lars Ulrich - trummor

James Hetfield - sång, gitarr

Kirk Hammet - sologitarr

Robert Trujillo - bas

Sådär! Nu vänder jag mig till er. Vilket är era 3 favoritband/artister just nu? Motivera gärna varför.

Andra bra band som jag gillar:

Queen

Pink Floyd

The rolling stones

Aerosmith

Guns N' Roses

Deep Purple

Nirvana

m.m

***Hall of fame***

#100 - hyFz

#200 - PallarN^

#300 - spoonhead
Föregående tråd

385 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 385 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..