Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Linux med CS

Postat av bobbenigen den 7 Juni 2005, 02:16
6 kommentarer · 160 träffar
hej, tänkte ta bort winxp som jag varit trött på en lång tid, dens funktioner och allt är onödiga, iaf finns det bättre, altså linux. den lär ju vara bättre på mycket men spel ska den inte vara så framgångsrika med. det finns ju winex och sådant, som jag klart skaffar. men det finns ju väldigt många olika linuxes, så ja tänkte er som har erferenheter om linuxar nu berätta för mig vilken som är:

1. relativt lättanvänd (har inte tänkt börja programmera eller nåt)
2. enkel o installera program på
3. funka bra med winex så att ja får cs igång

fast jag tror cs funkar bättre på windows eftersom den är gjord för win, men om man nu installerar en linux ex. suse och sedan winex och de andra nödvändigheterna för att få cs16 att fungera något så lika 'bra' som på win xp. har just satt in xandros som ja hörde var bra och skulle påminna om xp lite grann, men de räckte några timmar föränn ja fick ens messenger igång med det. så ja tänkte nu lite mer på suse/redhat/ubuntu/mandrake/kn oppix(?). jag är väldigt ny med linux men har försökt kolla i en massa forum efter svar men har hittat så få och oklara. Nämn fast nån fördel/nackdel med nån linux eller några små erferenheter. Men om nåt är oklart så fråga gärna, ett stort tack, förväntar mig några svar när ja vaknar imorn =p

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..