Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sveriges Nationalsång rasistisk?

Postat av advnz den 3 Juni 2005, 17:15
1 166 kommentarer · 1 796 träffar
Hej , jag har funderat länge på en sak. Som jag är ganska förbannad över heller rättare sagt lite förvirrad över . Jo det är så här att nu är det snart skolavslutningen för de flesta och i skolorna tar man avsked av lärarna ger varandra kramar tar några kort etc , och till sist som "grädde på moset" så sjunger man den Svenska nationalsången.

Men i min skola så får vi "INTE" sjunga den, för att den anses som " rasistikt mot almänheten " ?? och det kan kännas kränkande mot dom som har en invandrarbakrund ? Och peronligen tycker jag att detta är ett "hån" för oss svenskar att vi inte får sjunga våran egna svenska national sång på våra avslutnings dagar? och hålla handen på hjärtat och sjunga för sitt fosterland? det får vi inte göra? och jag tycker detta är helt otroligt dåligt . !

- Får ni sjunga eran national sång på era avslutningar ? heller gör ni ens det? och vad tycker ni om det? . tack för mig / advnz

kommentera inte stavfel tack !

1 166 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 166 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..