Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grattis Clintan!

Postat av FiskREnS den 31 Maj 2005, 17:34
73 kommentarer · 175 träffar
Jodå, tro det eller ej! Men idag fyller allas vår stenhårda Clint Eastwood 75 år! Ett stort grattis till clintan, min stora idol
Clint Eastwood (född 31 maj, 1930 i San Francisco Kalifornien)

Clintan fick sitt genombrott som en hårdkokt cowboy i de första westernfilmerna inspelade i Italien, kallade spaghettiwestern
Projektet var dömt att misslyckas från början, men det blev en succé
Eastwood återfanns i filmer som "Mannen med oxpiskan", "För en handfull dollar", "För en handfull dollar mer" och "Den onde, den gode och den fule"

Efter att han skapat sig ett namn inom filmvärlden som en riktig hårding, var det ganska naturligt att han fick rollen som Dirty Harry - en stenhård polis som inte tvekade att avlossa sin stora Magnum revolver

Tiden gick dock, och clintan började bli gammal..Men att helt lägga av med film fanns det aldrig en tanke på
Han började istället att regissera

År 2004 vann hans film, Mystic River, 2 Oscar för bla bästa skådespelare och bästa biroll
Detta var just samma år som Sagan om ringen kammade hem 11 Oscar, så någon brist på bra konkurrens rådde det knappast heller

Och nu 2005 kammade clintan hem 4 Oscar med Million Dollar Baby
Man vann i klasserna: Bästa film, Bästa regissör (Clint Eastwood), Bästa kvinnliga skådespelare och Bästa biroll

Anledningen till denna tråd är att jag vill hylla en av mina stora idoler, och ni får såklart gärna diskutera hans bästa film - antingen från "back in the days" eller en nyare som han själv regisserat

Själv vill jag påstå att han är bäst i "En handfull dollar"
Helt är helt enkelt kung i filmen, och jag menar då inte ordagrant

GRATTIS CLINTAN! Hoppas vi får se många nya filmer
Föregående tråd
Nästa tråd

73 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar