Hejsan!
Nu är det såhär att för två dagar sedan fick jag tillbaka skärmen till min gammla dator som jag inte använt på 2 månader. När jag kopplat in den så kopplade jag om modemet till routern, och sedan båda datorerna till routern. När jag sedan startade datorerna och gick in på internet så kände jag att det gick otroligt segt, så därför bestämmde jag mig för att köra TPtest. Mitt resultat blev att jag hade ungefär 0,2mbit's uppkoppling. Igentligen har jag 8mbit, och det har fungerat hur bra som helst innan jag kopplade om det till routern. Så jag kopplade tillbaka modemet direkt till min dator och startade om (väntade även 30min som rekommenderat). När jag gick ut på internet nu så var det fortfarande segt, och jag körde TPtest igen. Jag fick 0,2mbit fast jag kopplat modemet direkt till datorn (_inte routern_). Som sagt så har det fungerat hur bra som helst innan jag kopplade in routern.
Uppkopplingen jag använder är Comhem 8mbit.
Nu undrar jag om någon vet om det är någon typ av inställning som möjligen kan ha ändrats?
Någon som haft samma problem och vet hur man löser det?
Tack för alla hjälpande svar!
* Onödiga kommentarer (de som inte tillför diskussionen något) undanbades.
#2 Som jag skrev så kopplade jag tillbaks det till enbart min nya dator, men det hjälpte inte.