1
betyg
Postat av friend den 27 Maj 2005, 14:24
29 kommentarer · 130 träffar
Måste få gråta ut lite =)
Hajj, jag tror att min svensklärare är rasist =). Jag har nämligen fått 4 VG på 2 prov och på 2 uppsatser, och nu senast fick jag ett IG på min uppsats...
När hon rättade uppsatsen så hittade hon inga stavfel tyvärr utan hon hackar mer på mina ordval, ex: steg, löp. m.m
orkar inte wajjna på detta nu.. Grejen är att hon satte betyget TP (svenska B) på mig, istället för GP.
Är detta inte fel? jag menar 4 vg och 1 ig blir knappast ett G...
Har ni också diverse konflikter med era lärare angående betygen? Känner ni er också orättvisst behandlade?
För er som inte har haft omdömen
TP= tillräckliga prestationer = motsvarar G
GP = goda prestationer = motsvarar VG, MVG
OTP = otillräckliga prestationer = motsvarar IG
Har 1 fråga till: Vet någon om man kan tenta av SvenskaB nästa läsår, för kursen fortsätter då?
tack
Hajj, jag tror att min svensklärare är rasist =). Jag har nämligen fått 4 VG på 2 prov och på 2 uppsatser, och nu senast fick jag ett IG på min uppsats...
När hon rättade uppsatsen så hittade hon inga stavfel tyvärr utan hon hackar mer på mina ordval, ex: steg, löp. m.m
orkar inte wajjna på detta nu.. Grejen är att hon satte betyget TP (svenska B) på mig, istället för GP.
Är detta inte fel? jag menar 4 vg och 1 ig blir knappast ett G...
Har ni också diverse konflikter med era lärare angående betygen? Känner ni er också orättvisst behandlade?
För er som inte har haft omdömen
TP= tillräckliga prestationer = motsvarar G
GP = goda prestationer = motsvarar VG, MVG
OTP = otillräckliga prestationer = motsvarar IG
Har 1 fråga till: Vet någon om man kan tenta av SvenskaB nästa läsår, för kursen fortsätter då?
tack