1
ljudkort!
Postat av pr0ppen den 23 Maj 2005, 19:56
5 kommentarer · 164 träffar
Hej. Jag har ett Soundblaster LIVE 5.1 som funkade finfint innan jag formaterade min dator. Nu efter formateringen så låter det helt SKIT! Det sprakar när det är för mycket ljud, och ljudkvaliten är långt ifrån lika bra som innan formateringen. har testat ladda hem en massa drivrutiner ifrån www.soundblaster.com eller va det heter.
Tröttnade efter med att ha försökt fixa det en hel dag, så jag köpte ett "7.1 sound card" från hollywood@home för ca 250 kr. Testade det. Och det va inte heller nå bra. Vill att mitt soundblaster ska fungera som förr! eller att mitt nya kort ska låta bättre. Vad ska jag göra? har jag kanske laddat hem fel drivrutiner? Ni kanske kan säga vilken/vilka drivrutiner jag ska ladda hem. =)
/sebbe
Tröttnade efter med att ha försökt fixa det en hel dag, så jag köpte ett "7.1 sound card" från hollywood@home för ca 250 kr. Testade det. Och det va inte heller nå bra. Vill att mitt soundblaster ska fungera som förr! eller att mitt nya kort ska låta bättre. Vad ska jag göra? har jag kanske laddat hem fel drivrutiner? Ni kanske kan säga vilken/vilka drivrutiner jag ska ladda hem. =)
/sebbe