1
Fräsiga nick
Postat av pakasson den 27 December 2003, 08:57
40 kommentarer · 198 träffar
Jag undrar bara vad ni tycker om:
* Deus Deceptor.
För de som inte vet så är detta demonen som får er att tro att kvadraten har fyra sidor. Den får er att ta miste på massa saker, listig typ det där. Men vad tycker ni om namnet?
Om ni vet någonting överhuvudtaget om Mr.D så borde ni kunna dessa:
* Civitas Diaboli
Detta tycker jag är ett snyggt nick, detta betyder även Djävulsstat på latin, om ni inte redan visste det. Men vad är bäst, Civitas Diaboli eller Civitas Dei som i sanning betyder Gudsstat, vilket som ni hör är motsatsen till Civitas Diaboli. Vilket är att föredraga framför båda dessa?
Jag har också velat mellan
* Civitas Terrena = Jordisk stat
* Stoikern Vlach = Rysk kille med bestämda åsikter
* Ockhams Rakkniv = Cuttar bort det onödigt abstrakta.
Av dessa tre finner jag den översta mest tilldragande, å andra sidan ger Stoikern Vlach en grym personlighet, om folk ser att jag köper ak vet de att jag kommer använda den på ett listigt och övertygande sätt. Med Ockhams Rakkniv visar jag för noobsen att jag cuttar bort deras föreställningar, bland annat att de har någon skill i cs överhuvudtaget.
Men jag har mer, och de kommer här.
* Ad fontes
Detta är ett stridsrop, så om jag bindar tex q till "say Ad fontes!" Vet de på servrarna att jag inte tolererar nå skit. Huruvida detta verkligen funkar är upp till att testas.
Slutligen har jag de nick som jag finner minst tilltalande:
Tallkott körtel
Attribut
Modi/M odus
Conatus
Hilaritas
Vad tycker ni jag ska ha? Eller ska jag ha kvar mitt nick "Slusk" ?
* Deus Deceptor.
För de som inte vet så är detta demonen som får er att tro att kvadraten har fyra sidor. Den får er att ta miste på massa saker, listig typ det där. Men vad tycker ni om namnet?
Om ni vet någonting överhuvudtaget om Mr.D så borde ni kunna dessa:
* Civitas Diaboli
Detta tycker jag är ett snyggt nick, detta betyder även Djävulsstat på latin, om ni inte redan visste det. Men vad är bäst, Civitas Diaboli eller Civitas Dei som i sanning betyder Gudsstat, vilket som ni hör är motsatsen till Civitas Diaboli. Vilket är att föredraga framför båda dessa?
Jag har också velat mellan
* Civitas Terrena = Jordisk stat
* Stoikern Vlach = Rysk kille med bestämda åsikter
* Ockhams Rakkniv = Cuttar bort det onödigt abstrakta.
Av dessa tre finner jag den översta mest tilldragande, å andra sidan ger Stoikern Vlach en grym personlighet, om folk ser att jag köper ak vet de att jag kommer använda den på ett listigt och övertygande sätt. Med Ockhams Rakkniv visar jag för noobsen att jag cuttar bort deras föreställningar, bland annat att de har någon skill i cs överhuvudtaget.
Men jag har mer, och de kommer här.
* Ad fontes
Detta är ett stridsrop, så om jag bindar tex q till "say Ad fontes!" Vet de på servrarna att jag inte tolererar nå skit. Huruvida detta verkligen funkar är upp till att testas.
Slutligen har jag de nick som jag finner minst tilltalande:
Tallkott körtel
Attribut
Modi/M odus
Conatus
Hilaritas
Vad tycker ni jag ska ha? Eller ska jag ha kvar mitt nick "Slusk" ?