1
<3 Skåne!
Postat av SHERIFF-_- den 17 Maj 2005, 00:16
697 kommentarer · 462 träffar
Hejsan allesammans!
Jag ska nu berätta lite om min kärlek till Skåne:
Jag är inte själv från Skåne, jag bor i en håla i mellan Sverige.
Men min kärlek är bara desto större till detta härliga landskap!
För hur skulle det gå för resten av landet om vi "grävde" bort Skåne?
Det är så att Skåne är Sveriges tätast befolkade landskap!
Den kryllar av både hamnar, olika sorters industri och många bördiga åkrar. Skåne är som en guldgruva för det här landet!
Om Skåne t.ex hade tillhört Danmark så skulle det bli mycket mindre lönsamt för oss att bedriva handel med andra länder p.g.a massor med olika själ.
Jag förstår inte hur folk inte kan gilla Skåne?
Jag tycker att folket i Skåne i överlag är väldigt trevliga!
Iaf trevligare än dom flesta på många andra ställen i det här landet. Många tycker att deras dialekt är ful! Jo det är den kanske, lite iaf... Men jag måste bara erkänna att jag tycker att det är otroligt sexigt med tjejer som snackar skånska, fast på ett fint sätt. Det finns ju olika sätt att prata på vilken dialekt man än använder.
Vissa anser att Skåne inte borde vara en del av Sverige, och att skåningarna inte är svenskar. Det är en ren katastrof att säga så om sina landsmän. Det skapar bara motsättningar mellan oss!
Så, vad tycker ni om Skåne?
P.S Jag kanske verkar lite oseriös, men jag är faktist seriös.
Även om jag kanske skriver på ett lite oseriöst sätt så är mitt budskap seriöst.
Jag ska nu berätta lite om min kärlek till Skåne:
Jag är inte själv från Skåne, jag bor i en håla i mellan Sverige.
Men min kärlek är bara desto större till detta härliga landskap!
För hur skulle det gå för resten av landet om vi "grävde" bort Skåne?
Det är så att Skåne är Sveriges tätast befolkade landskap!
Den kryllar av både hamnar, olika sorters industri och många bördiga åkrar. Skåne är som en guldgruva för det här landet!
Om Skåne t.ex hade tillhört Danmark så skulle det bli mycket mindre lönsamt för oss att bedriva handel med andra länder p.g.a massor med olika själ.
Jag förstår inte hur folk inte kan gilla Skåne?
Jag tycker att folket i Skåne i överlag är väldigt trevliga!
Iaf trevligare än dom flesta på många andra ställen i det här landet. Många tycker att deras dialekt är ful! Jo det är den kanske, lite iaf... Men jag måste bara erkänna att jag tycker att det är otroligt sexigt med tjejer som snackar skånska, fast på ett fint sätt. Det finns ju olika sätt att prata på vilken dialekt man än använder.
Vissa anser att Skåne inte borde vara en del av Sverige, och att skåningarna inte är svenskar. Det är en ren katastrof att säga så om sina landsmän. Det skapar bara motsättningar mellan oss!
Så, vad tycker ni om Skåne?
P.S Jag kanske verkar lite oseriös, men jag är faktist seriös.
Även om jag kanske skriver på ett lite oseriöst sätt så är mitt budskap seriöst.