×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moped tar tjuvluft?

Postat av riggo den 15 Maj 2019, 13:35
1 kommentarer · 1 375 träffar
Hejsan, just tagit isär en yamaha slider (13), bytt vev, ramlager packningar. Gamala cylindern men bytte till en stage 6 50cc mk2. fått igång mopeden någon dag sedan, rengjorde förasaren. den gick hyfsat på 92as munstycke och sportluftfilter. Men efter jag kört ett tag började mopped dö på fullgas. kollade att filtret satt tätt, bytte tändstift, kolla att flotören satt rätt osv. men efter ett tag fick jag den att gå med luft skruven en kvarts varv ut. mer och den började dö, bytte upp mustycke eftersom den gick bättre med choke under kördning. nu ligger jag på en 110as. mopeden går bra låg och högfart.

Men min fråga är, vad kan ha gjort detta? tar den tjuvluft någonstans och nu har jag bara kompenserat med att stänga luftskuven eller kan det varit skräp vid luftskruven som sedan dor bort och lättade flödet?

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..