Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hög tomgång efter gaspådrag

Postat av Mlgman den 11 Mars 2017, 17:48
7 kommentarer · 1 112 träffar
Hej, jag har en yamaha dt50 som går lite konstigt på tomgång. Den har ibland extremt hög tomgång, tillexempel om jag ligger fullgas i 6an och ska stanna så när jag saktar ner, drar in koplingen så kan den ligga på 7000 rpm tomgång. Sen går den sakta ner och lägger sig på normalt. Så är alltså efter man håller sig runt fullgas så är tomgången så hög.

Sen om jag står stilla och gasar lite så hoppar den upp på 3000-4000 rpm och sedan ner till normalt igen.

Jag har funderat på om det skulle kunna vara tjuvluft, men jag har sprejat startgas utan resultat. Dock har jag inte sprejat på alla ställen, endast runt förgasaren och insuget.

Någon som har haft samma problem eller vet hur man löser det. Kan det kanske vara luftskruven eller ska jag testa spreja startgas på andra ställe?

Förövrigt går moppen finfint, förutom att det kan bluddra när jag ligger 8000-9000 rpm i 6an.

Tacksam för svar :)

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..