×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-3

SJUKDOM-SVERIGE-SJUKT SJUKT SJUKT!

Postat av gratast den 19 Augusti 2016, 16:50
29 kommentarer · 1 570 träffar
Hej goda nyheter till oss alla, eller inte direkt nyheter och inte speciellt goda.
Tuberkulos, TBC symptom.
Envis hosta
Blod i upphostningarna
Bröstsmärtor
Trötthet
Aptitlöshet
Långdragen feber
Och om du undrar ifall det är DÖDLIGT så är svaret JA. Folk dör varje varje år på grund av detta.

Hur smittas Tuberkulos? Förmodligen och förhoppningsvis via saliv eller blod? Då har man ju en chans att stå emot det. Men sån tur har vi inte. Tuberkulos smittas via LUFT LUFT LUFT LUFT! Så vem kan få den? vem som helst.
Vart finns sjukdomen mest? Gissa? gissade du Afrika o Asien, Då gissa du rätt. Där är den extremt vanlig.
Nu kanske du tänker att du bor i Sverige och att detta inte påverkar dig? Då tror du fel.
Sjukdomen VAR utrotad i Sverige. Dock inte längre på grund av hög invandring.

"I 2015 rapporterades över 800 fall, det är 22% mer än året innan. Den ökade invandringen till Sverige den senaste tiden är orsaken. Enligt Folkhälsomyndigheten är 90% av de som har tuberkulos i Sverige födda i andra länder." Källa TUBERKULOS.SE
http://tuberkulos.se/nyhetsinlagg/tuberkulos-okar-i-sverige/

""HD och Sydsvenskans avslöjande att fyra anställda vid flyktingboenden i Malmö har testats positivt för tuberkulos har väckt stor uppmärksamhet.
I provtagningen bland Malmö stads anställda vid boenden för flyktingar har alltså fyra personer testats positivt. Malmö stad har bara namn och identitetsuppgifter på en av de fyra.

Hur ser du på att tre anställda med tuberkulossmitta inte har gett sig tillkänna?
– Som jag ser det har de ingen skyldighet att informera arbetsgivaren. Jag tycker att det här är rimligt utifrån
patientsekretessen, säger smittskyddsläkaren Håkan Miörner.
– De har en latent eller vilande tuberkulos och de är inte smittsamma.

Men den vilande tuberkulosen kan när som helst bli aktiv och smittsam?
– Ja. Men de här personerna har en upparbetad kontakt med vården. Med det omhändertagandet är sannolikheten liten för att de skulle utgöra något problem genom smittspridning. Och därför finns ingen
skyldighet att informera arbetsgivaren.

Hur oroliga ska vi vara?
– Det här väcker mycket oro hos kommuner, sjukvårdspersonal, polis och andra personalgrupper som kommer i kontakt med asylsökande. Man ska vara observant men det finns ingen stor anledning till oro. Det viktiga är att inte sänka garden och att vara uppmärksam på symptom samt att erbjuda hälsoundersökning till nyanlända invandrare.

– Rädsla för tuberkulos finns i folksjälen och det finns goda skäl till det. Det var en fruktansvärd sjukdom och för hundra år sedan fanns det inte någon svensk familj där inte någon hade haft tuberkulos, säger smittskyddsläkaren Håkan Miörner."" Källa Sydsvenskan.se
http://www.sydsvenskan.se/2016-08-18/tbc-smittade-maste-inte-varna-kollegor

Flyktingar som kommer till Sverige måste inte gå på en undersökning. Det hade tagit alldeles alldeles för lång tid eftersom vi tar emot 80k per år eller 162k förra året.
Hur som helst så ser jag flyktingar varje varje dag på bussen och dom placeras i skolor bland alla oss andra.
Och som du läste ovanför så har dom INGEN skyldighet att informera skolan eller allmänheten..
Jag tycker att det är OTROLIGT skrämmande att det är såhär och att regeringen inte gör något åt det. Hade tex kunnat tvinga folk till undersökning för att hjälpa och kanske rädda oss andra. Men Ikke sa Nicke.

Att tidningar inte VÅGAR ge rätt fakta och informera allmänheten att invandrare kommer med dödliga sjukdomar tycker jag också är helt sjukt.
Som ni såg ovanför så var det bara sidan TUBERKULOS.SE som vågade skriva att sjukdomen är tillbaka på grund av hög invandringen och dessutom gav statistik osv.
Varför Mörkar nyheterna och varför vågar inte regeringen prata om detta? Kanske hade det spelat Sverige demokraterna i "händerna" som POLIS chefen sa när han mörka information om våldtäkts brott som begås av invandrare.

Btw när tror ni vi kommer att få se en debatt om tvångs undersökning? Jag tror aldrig. För som sagt så blir allmänheten upplyst av problemet då och det är ju inte bra.

Ni kanske tror att jag är rasist? ska svara på det direkt. Det är jag inte.

MVH Nils pyssling! Ha en bra fredag!
Föregående tråd
Nästa tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..