1
Virus i datorn, hjälp
Postat av h33j den 8 Augusti 2016, 04:27
12 kommentarer · 461 träffar
Hej, igår lät jag min lillebror sitta och spela en massa onlinespel på en sida. efter ett tag när han var klar så hade han lyckats fått upp en massa sidor.. och jag såg att några filer hade blivit installerade på datorn så jag tänkte nu är det kört.. jag tog bort alla filer jag såg och körde virus scan med AVG som jag betalar så inget gratis skit.
Det hittade inget virus så jag installerade ett mailware program för säkerhets skull som hittade två mailwares bara.
Men jag känner att datorn blivit mycket segare och varje gång jag öppnar google chrome så dyker det upp popups sidor lite då och då, varenda sida laddas segt samt att start-sidan ändras jämt till något annat.
har provat på internet explorer också, händer samma sak där.
Har avinstallerat alla tillägs program och återställt inställningarna men det hjälper inte så jag måste ju ha något virus i datorn..
Kan nån seriös person här komma med något tips eller hjälp??
Jag är ju tyvärr inte så kunnig med datorer :/
Det hittade inget virus så jag installerade ett mailware program för säkerhets skull som hittade två mailwares bara.
Men jag känner att datorn blivit mycket segare och varje gång jag öppnar google chrome så dyker det upp popups sidor lite då och då, varenda sida laddas segt samt att start-sidan ändras jämt till något annat.
har provat på internet explorer också, händer samma sak där.
Har avinstallerat alla tillägs program och återställt inställningarna men det hjälper inte så jag måste ju ha något virus i datorn..
Kan nån seriös person här komma med något tips eller hjälp??
Jag är ju tyvärr inte så kunnig med datorer :/