Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
7

Är så trött på twitter-feminister...

Postat av LSD den 2 Juli 2016, 11:04
20 kommentarer · 777 träffar
Efter våldtäktsanmälan från Bråvallafestivalen har Zara Larsson - som var den uppträdande artisten vid incidents inträffande- skrivit ett flertal tweets där hon generaliserar alla män efter våldtäktsmännen som besökt konserten.

Här är några av hennes tweets som sammanfattar det hela ganska bra;

"Fy fan för er killar som får tjejer att känna sig osäkra när de går på festival. Jag hatar killar. Hatar hatar hatar."
(https://twitter.com/zaralarsson/status/748796791756238848)

"Jag orkar inte fler som påpekar "inte alla killar" eller "jag är minsan en duktig kille, jag våldtar inte"
(https://twitter.com/zaralarsson/status/748801939316445184)

Jag är starkt emot feminister på grund av hyckleriet av att man påstår sig vara vänster och för jämställdhet men sedan anser det ena könet överlägset det andra som även enligt feministerna ska vara djur och våldtäktsmän hela bunten. För det är jämställt sagt!

Jag går in i debatten med ett tweet i följaden stil: "Alla män ni ser som undantag (som er pappa, pojkvän eller en manlig kamrat) är hur majoriteten av alla män är. "

Det jag får som svar är "Typiskt män, ni kommer aldrig längre. Allt ni har att säga är "jag är inte en dålig man!!"

Tweets som dessa får av likasinnade: tiotals likes och retweets.

Jag säger att jag inte vill bevisa att jag är bra, utan få bort deras skeva syn på män, så bemöter de med samma argument igen. Den här gången av flera olika användare. I stort sätt samma argument fast med olika ord, som säger "alla män säger att de är bra, sen går de och våldtar tjejer."

/end of rant.

Vad har ni haft för irriterande encounters med feminister?

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..