Dreamhack - bordsplatser måndag-tisdag
Hej,
Vi hade tänkt att sticka ned till Dreamhack på måndagen och tisdagen (20:e-21:a juni) och undrar om det finns någon som har bordsplatser (3-6st) som kanske ska hem på söndagen? Då kan vi ju splitta kostnaden tänkte jag!
Skrivet med min Android-mobil
facebook äger alla bilder, alla filmer och all text du väljer att dela med dina vänner/familj.
Det är facebook vi pratar om.
facebbok tillåter dig inte att upploada ©-material.
"Exempel på olagligt användande av personuppgifter är tex registrering av politiska åsikter samt sexuell läggning (vilket ju har diskuterats i media genom åren, om man uppmärksammat det)"
http://lawline.se/answers/38
Har du svårt att anpassa sig efter reglerna så får du skylla dig själv.
Om det följt sina egna regler eller inte?
jag får 4+ dagar åt gången nu, sjukt bra!
ingen kollar igenom mina överklagningar längre ens, förut fick iaf copy-pastad respons via pm
#11 sant, men det är bara löjligt
inget annat forum på hela internet är så känsligt som fragbite och delar ut bans hit och dit hela tiden för extrema småsaker
btw, #0 det är en korrekt varning
+ du kommer bli bannad om de lägger på varningsstyrka för den här tråden eftersom du har länken i den igen
Du fick noll timmar..
Varje gång jag ballar ur får jag typ 200 timmar av kära sonkan.
#15 sonkan den jäveln... haha
först 200H ban, sen copy paste på överklagan + råd om att skicka PM när du är bannad (vilket du inte kan göra)
Stog på Facebooks annonsering i hjälpcentret för ett tag sedan.
http://www.facebook.com/legal/ terms
Läs igenom skiten om ni fortfarande tror att facebook äger det ni publicerar..
Troll?
"You own all of the content and information you post on Facebook"
dina saker är fortfarande dina, om du så publicerar en bildi en tidning så är själva bilden din, men tidningen äger rätten att publicera den
reglerna är där så inte folk går och copy pastar massa andra personers bilder och säger att det är deras egna
Så svårt var det att citera något utan källa.
Med andra ord, källa på det?
Skrivet med min Android-mobil
§28 stämmer in här
eller klarar du inte av att översätta engelska - svenska?
#25 REVOLUTION!!!!! rofl
spjonk är skön dock, sonkan, not so much
att upprepade gånger länka till en profil är spam, att länka 1 gång är inte spam.
Och för att man matar in vilken ålder man är, vilket kön man har osv så innebär inte detta att facebook äger ditt kön, eller? Det går att hitta privat information på facebook som ägaren av kontot kanske inte alls vill dela med sig av, därav regeln som ledde till varningen (skulle jag gissa).
Till personangrepp räknas alla osakliga nedlåtande uttryck eller ord riktade mot en specifik individ eller mindre grupp människor. Ex: "Jag tycker annorlunda, idiot." Även retoriska frågor och antydanden kan vara personangrepp."
Den källan du postade, innehåller inte din citerade text.
http://www.facebook.com/legal/ terms
"Sharing Your Content and Information
You own all of the content and information you post on Facebook, and you can control how it is shared through your privacy and application settings. In addition:
For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License). This IP License ends when you delete your IP content or your account unless your content has been shared with others, and they have not deleted it.
When you delete IP content, it is deleted in a manner similar to emptying the recycle bin on a computer. However, you understand that removed content may persist in backup copies for a reasonable period of time (but will not be available to others).
When you use an application, your content and information is shared with the application. We require applications to respect your privacy, and your agreement with that application will control how the application can use, store, and transfer that content and information. (To learn more about Platform, read our Privacy Policy and Platform Page.)
When you publish content or information using the Public setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you (i.e., your name and profile picture).
We always appreciate your feedback or other suggestions about Facebook, but you understand that we may use them without any obligation to compensate you for them (just as you have no obligation to offer them)."
#27 ingen har sagt att du har spammat
men genom att lägga ut någons fb-profil bryter du mot regeln som säger att du måste respektera andras privatliv
svårt att förstå?
Exempelvis privata angelägenheter, bilder, filmer eller ljudinspelningar. Att spamma eller uppmana till spam av en persons webbsida eller profilsida (t.ex. Bilddagboken-konto) är strikt förbjudet.
_
Du har inte spammat, det var ett exempel i varningen, om att det är förbjudet.
Dvs, du kan mkt väl få skriva andras länkar i andra forum, över SMS och sätta upp dem på anslagstavlor på stan. Men i vårt forum är det förbjudet, oavsett vad som står på facebook och vilka sekretessinställningar som existerar.
Vilka regler bröt jag emot? Att länka till en profil sida, med samma smeknamn som på Fragbite? Med samma namn som på sin Fragbite profil?
Ingen ålder, kön, läggning framgår i den "rätta länken".
Så nej, §28 berör inte min kommentar.
#33, om du aktivt väljer att klicka dig vidare på en sida som jag länkat till, där det finns(eller inte finns) information som ni anser vara ett brott emot §28. Så är det inget som "länkaren" kan ta ansvar för?
"Och för att man matar in vilken ålder man är, vilket kön man har osv så innebär inte detta att facebook äger ditt kön, eller? Det går att hitta privat information på facebook som ägaren av kontot kanske inte alls vill dela med sig av, därav regeln som ledde till varningen (skulle jag gissa)."
Läs våra regler här:
http://www.fragbite.se/?conten t=forum.rules
Jag låser tråden!
EDIT: #34 Att länka någons profilsida oavsett om det är samma nick som på fragbite är det förbjudet. Inte enligt facebook då man kan välja om man ska ha det hemligt för andra utöver sina egna vänner. Men enligt våra regler här på fragbite så får man inte länka andras profiler.