Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Installera webshopp (Belöning)

Postat av trezz- den 21 April 2016, 19:55
7 kommentarer · 654 träffar
Halloj !

Min fader har ett tre års gammalt företag som är stort lokalt och vill satsa på att utöka verksamheten över hela landet och Europa. Därför har jag erbjudit mig att fixa en webshopp till honom, där han kan sälja allt som han har ligger på sitt 150 kvadrat lager 10 mil utanför stockholm.

Det är alla olika sorters prylar, men mest kläder. Kläderna går också att designa själv i photoshop och skicka in och tryckas upp, om det går att ordna så man kan designa själv på hemsidan som på sprea**shir**.com så vore det ju expeptionellt att kunna pressa priserna då en t-shirt med frakt från sprea**shir**.com kostar 250:- att sälja det för exempelvis 149:- med gratis frakt.

Det finns även massvis med tjocktröjor, jeans, jackor, mössor, kepsar och förövrigt köptes det in, håll i er, 10 000 pikeer igår av olika märken från lac*ste till HH bland annat som har ett pris på 149 till 349 beroende på vilket märke.
Som ni hör så är det ett företag som säljer sjukt billiga varor med precis samma kvalité som du köper i lokala kända butiker bara att han kan pressa ner priserna p.g.a att han har 5 andra företag och på så vis ett väldigt stort kapital att röra sig med och kunna köpa in stora, väldigt stora partier av den varan han köper in, alltså väldigt stora mängder och skulle dock förlora om han inte får iväg allting och bli sittandes på det, därför är det viktigt att ha ett lågt pris och konkurrera ut andra butiker genom att kunna sälja det via internet sjukt billigt.

Innan så har han endast sålt via telefon till andra små butiker eller frilansare, mest små butiker, som köper te.x 500 pikéer av dem 10 000 som köptes in igår, och på så vis får iväg allting genom 20 telefonsamtal till olika folk och butiker men skulle tjäna betydligt mer genom att sälja mindre partier som tex på en webshopp till privatpersoner som köper bara 1 eller 10, (ni förstår).

Därför har jag kollat in Prest*aSho* som verkar väldigt snyggt och smidigt och ser proffisionellt ut och har en linux-server ståendes i lokalen på 500/500 Mbps, även tillgång att koppla in fler servrar då vi har 5 IP-adresser.

Servern som är igång nu har;

Intel Core i5 , 3.20 GHz @ 3.20 GHz
4 GB RAM
Debian 7

Har även 3 servrar till som alla har Intel processorer på 3GHz+, en Xeon, en Duo, en Core b.la och alla har 4 GB ram varav en har 8 GB RAM men kör den jag kör nu pga den är minst och tar minst plats, men skulle kunna koppla in resten vid behov eller om annat önskas göra av dig som seedbox eller vad som, din fantasi styr. (Som tack för hjälpen får du tillgång till detta)

Du kan även få en viss % på allt som du får sålt via hemsidan med en viss KOD och även en viss % på allt som säljs oavsett, runt 0,5 till 1-3 %, det får bli upp till diskussion då det inte är jag som bestämmer, dock så vet jag att det går väldigt väldigt fort att sätta upp hemsidan och sådär men då vill vi givetvis att den sköts om också. Dock inget måste, vill du bara fixa det i början och installera osv så kan vi komma fram till något bra, du kanske kan få en dedikerad server att använda med egen IP-adress, kan koppla in en utav dom till dig och ge dig 100/100 Mbps så har vi 400/400 Mbps kvar till huvudsaken, våran hemsida för att lätta på tryck på mycket trafik som jag vet kommer att bli efter ett tag, dock kan vi uppgradera till 10 Gbps men kommer nog börja med 1 Gbps rätt så snart då kan du få 200/200 Mbps till din burk eller om vi kommer överrens om något annat.

Är du intresserad? Hör gärna av dig på pm, det kanske finns någon bättre shop att installera som ope*car* eller vad du tycker du kan fixa till bäst o kan bäst så kan vi snacka om det.

För att skapa diskussion då: Vilken webbshop tycker ni är bäst? Som givetvis är gratis och går att använda och installera på sin egen server utan reklam.

Ha de gott !
Mvh trezz
Föregående tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar