Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Dialekt från ingenstans

Postat av bau5 den 29 December 2015, 00:08
22 kommentarer · 1 229 träffar
Har en tappad tjej på 21 bast som bott hos mig ett tag, ej gått ut gymnasiet, sitter på ett flertal smslån (5 eller något) för att ha råd med utekvällar och mat, har inga åsikter om något "vuxet" (skönt på samma gång), osvosv, helt enkelt att det känns som att IQn i rummet sänks så fort hon öppnar käften

MEN FINE, bryr mig inte så mycket om det. Grejen jag stör mig så grovt på är hennes jävla dialekt. Hon har bott i Göteborg i hela sitt liv men hon snackar med en så stark stockholmsk dialekt så det finns inte. Jag har tagit upp det några gånger men det enda jag får ut är "jag vet inte vart den kommer ifrån".. Så min fråga är (efter att google svikit mig) ifall man verkligen kan trolla fram en dialekt ur röven?
Hon har inga släktingar/vänner därifrån heller. Hon är ju så tappad så har börjat tro att hon fejkar dialekten/härmar någon hon hört på TVn..

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..