×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-5

varför ökar jag inte i marklyft

Postat av Lampfan1337 den 10 December 2015, 19:06
32 kommentarer · 1 873 träffar
tjofragbite

har tränat i lite över ett år. Med mer för skojjs skull, har ökat drastiskt i armar axlar och bröst, Ben och rygg körde jag aldrig. Nu vill jag börja träna på allvar så jag har börjat träna ryggen och benen.

i bänkpress har jag väldigt lätt för mig att öka, jag började på 50kg nu kan jag repa 100kg 5x8
Men nu när jag försöker öka i knäböj och marklyft så går det bara inte.

Jag har kört knäböj och marklyft i några månader nu men jag blir inte starkare det händer ingenting.
i bänkpressen så ökade jag typ 30-40kg på 10 veckor men nu när det kommer till mark och sånt så händer det ingenting, och jag lyfter så tungt jag bara kan.

Jag kämpar med 50kg i knäböj, kan bara få ut några få reps men jag kan aldrig lasta på mer vikt...
Marklyft vill jag inte ens prata om lol, kämpar som en dåre för att få upp 100kg, kan reppa 100kg 3 reps ungefär med bälte men det är allt.

om ni undrar så har jag bra form och rätt teknik när jag kör så det behöver ni inte peka ut :)

Jag kör knäböj och mark 1 gång i veckan, ca 6 set med så tung vikt som möjligt 1-3 reps
Varför händer det ingenting fragbite? i överkroppen ökar jag som en galning men i benen händer de inte ett skit.

endast seriösa svar och från er som har erfarenhet och vet vad ni pratar om :)

är 16 bast btw
Föregående tråd
Nästa tråd

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..