Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sälja dator, pris?

Postat av spixiie den 2 December 2015, 23:49
22 kommentarer · 1 233 träffar
Hallå hej!

Jo det är så att jag hade tänkt att tjossa iväg datorn då den nu för tiden mest står och ser ledsen ut.
Saken är den att jag tyvärr inte är så insatt i vad man kan ta betalt för en dator och skulle behöva hjälp med att få ett hum om vad den kan vara värd. hehe.. Så vore hjärtligt tacksam om någon vänlig själ ville komma till undsättning och hjälpa mig med detta! Jag köpte burken för en herrans massa år sedan typ 2010 kanske men köpte nya delar till den i april förra året.

Datorn innehåller följande:

Morderkort : MSI z87-GDX gaming (nypris ca 1600kr)
Grafikkort : ASUS GeForce GTX 750 Ti 2GB OC (nypris ca 1590kr)
CPU : Intel Core i5 4670K 3.4 GHz 6MB (nypris ca 2500kr)
Ram : hyperX 8GB Kit (2x4GB) 1600MHz DDR3 PC3-12800 CL9 DIMM (nypris ca 7-800kr)
Hårddisken : tänker jag inte säga så mycket om, den är orginal, typ trött. 465 gb, skulle behöva sig en uppgradering. står hitachi på den så funkar möjligtvis som skruvdragare.

Allt detta omsluts av ett ganska iögonfallande chassi från Cooler Master och går under namnet Scout, skall tilläggas att det kan lysa rött om man trycker på en knapp. Ganska sportigt.
Bild : http://www.inet.se/produkt/6901295/cooler-master-storm-scout-svart#/specs

Till detta har jag även en 144 hz skärm från BenQ som är inköpt i somras någongång.
det är en BenQ 24" XL2411Z 144Hz (nypris 2990kr), bild finns nedan

http://www.maxgaming.se/bildskarmar/benq/24-xl2411z-144hz

Har även ett tangentbord från SS, det går under namnet SS 6gv2 och är mekaniskt, annars är det väll ganska trivialt egentligen. Även en mus från Zowie Gear finnes av modellen EC2-A samt en SS Rival, båda är relativt oanvända (50-100 speltimmar på bägge)

Så min fråga är då alltså vad detta kan vara värt. Jag är ju med så pass långt att jag vet att andrahandsvärdet på såna här saker inte är speciellt hög, men skulle vilja veta vad man kan ta för detta, både för datorn och för hela stationen. Oerhört tacksam för svar, helst seriösa sådana men vem är jag att avgöra vad som är seriöst och inte.

HAAJ!

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..