Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#7 Ja, det vore ju det enda rimliga kan man ju tycka? Det är ju deras hjärtefråga trots allt!
Kan ju också bli så att dom får ännu mer folk som röstar på dom för dom visar sig ha rätt ännu en gång.
Det har ju inte direkt varit hållbart att fösa in folk i den mängd man gjort, det kan vi ju vara överens om.
#7 Vilka vill du ska sitta och bestämma över dig: En regering som har haft fel de senaste 8+ åren och inte kan se ens två veckor in i framtiden, eller en regering vars politik är vattentät, finansierad och den enda kritiken de får är för klumpiga uttalanden?
Blir så jävla förbannad, allt som regeringen säger nu, sa SD för 2år sedan, så fort SD nämnde något om gränskontroller, förbjuda tiggeri, tillfälliga uppehållstillstånd, så var det bara "rasister, rasister, facister....osv
Sedan nu så inför man allt det, och nu ska man även minska asylintaget drastiskt......
Och Åsa Romsons jävla fejkbölande, så jävla genomskinligt....
#9 Jag har svårt att känna någon tilltro till politiker oavsett parti just nu. Överlag är jag tämligen trött på svensk politik. Inte minst på grund av den sorts analyser som du just delade.
#11 Kan du dela med dig av en bättre analys? Nej, för det är lättare att säga att alla har fel och hålla för öronen.
Jag är egentligen inte för demokrati överhuvudtaget utan ser hellre kompetensstyre, men i den situationen vi befinner oss i dag finns det inget annat val än att rösta på det parti som bidrar med minst vansinne och som har en realistisk chans.
#12 Bättre analys? Det beror på hur man ser det. Det jag vänder mig emot är oförmågan att beakta nyanser och gråskalor. Det är därför du kan måla upp regeringen i dålig dager och beskriva SD i glorifierade ordalag. Trots att regeringen uppenbarligen kan se längre än 2 veckor framåt och att SD kan kritiseras för mer än "klumpiga uttalanden". Lägg därtill att jag inte ens behövde kommentera din analys i sak innan du svarar med att jag säger "att alla har fel". Det är just det som gör mig så uppgiven. Det är antingen eller, rätt eller fel, svart eller vitt när vi alla vet att verkligheten är mer komplex än så.
Bröder bröder.. detta ska genomföras nästa år i April.. Att dem säger "det gäller i praktiken redan nu" är en lögn.
Samma sak med gränskontrollerna, oj oj vad media blåste upp det "Folk blir stannade hela tiden!" "Poliser överallt Malmö station" sen visade sig att polisen inte kunde kontrollera en jävel nästan och folk vällde över gränsen och avvek ändå. OCH eftersom media alltid älskar anklaga snuten för rasism så sa man att Polisen enbart kontrollerade mörkhyade (att majoriteten av migranterna är mörkhyade spelar ingen roll) så skrek man rasism. Vad hände då tror ni? Haha, jo, då började man kontrollera varann bil typ.. fast om en bil innehöll en bunt vita snubbar som vart o jobbat över dagen i Köpenhamn så kontrollerade man dem, om det var den "andra bilen".. Jisses.
Politikerna har bett media att blåsa upp detta som värsta grejen för att lura dumsvenne att dem gör nåt. "Kolla här, stängda gränser!! Krav på inkomst!! .... fast egentligen inte...."
#7 SD kommer öka. SD's stöd handlar inte bara om invandringen. Sjukvård, skolpolitik tex.. utländskas hat mot svenskar ger också SD fler väljare.
Jag tycker det är bra av Romsom att lipa. Förhoppningsvis kommer detta förslag bli kastat tack vare det. Det enda som kommer väcka dumsvennen är en systemkollaps och för att få det så måste det fortsätta välla in tusentals kravmaskiner per dag.
Efter systemkollapsen då, bara då, kan vi Sverigevänner börja bygga upp på nåt. Vi får bygga ett helt nytt land, ett land utan kulturmarxister och annat bös.
Visserligen kommer mångas liv förstöras och många kommer säkert dö tack vare systemkollapsen men det sägs ju att man måste knäcka några ägg för en omelett.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
ta bort tråden.
http://www.dn.se/nyheter/politik/sverige-anpassar-migrationspolitiken-till-eus-lagstaniva/
Blir bara lite lack, hade skrivit bra många rader om detta och så får jag bara med 1 rad och pollen....
Har försökt redigera med det verkar inte funka det heller. :S
ÅSA ROMSON: "Hade du frågat mig för två veckor sedan hade vi inte kunnat svälja det här".
Bra att ha politiker som inte kan se 2 veckor in i framtiden jävla neandertalare
Gillar att regeringen har gjort precis allt som SD har sagt en jävla lång tid bakåt i tiden.
Stefan "käbbel rasisten" löfven!!! :D
https://www.youtube.com/watch?v=R2l0uuYVwTY
Kan ju också bli så att dom får ännu mer folk som röstar på dom för dom visar sig ha rätt ännu en gång.
Det har ju inte direkt varit hållbart att fösa in folk i den mängd man gjort, det kan vi ju vara överens om.
Man får väll helt enkelt se vad som händer!
Sedan nu så inför man allt det, och nu ska man även minska asylintaget drastiskt......
Och Åsa Romsons jävla fejkbölande, så jävla genomskinligt....
Jag är egentligen inte för demokrati överhuvudtaget utan ser hellre kompetensstyre, men i den situationen vi befinner oss i dag finns det inget annat val än att rösta på det parti som bidrar med minst vansinne och som har en realistisk chans.
Samma sak med gränskontrollerna, oj oj vad media blåste upp det "Folk blir stannade hela tiden!" "Poliser överallt Malmö station" sen visade sig att polisen inte kunde kontrollera en jävel nästan och folk vällde över gränsen och avvek ändå. OCH eftersom media alltid älskar anklaga snuten för rasism så sa man att Polisen enbart kontrollerade mörkhyade (att majoriteten av migranterna är mörkhyade spelar ingen roll) så skrek man rasism. Vad hände då tror ni? Haha, jo, då började man kontrollera varann bil typ.. fast om en bil innehöll en bunt vita snubbar som vart o jobbat över dagen i Köpenhamn så kontrollerade man dem, om det var den "andra bilen".. Jisses.
Politikerna har bett media att blåsa upp detta som värsta grejen för att lura dumsvenne att dem gör nåt. "Kolla här, stängda gränser!! Krav på inkomst!! .... fast egentligen inte...."
#7 SD kommer öka. SD's stöd handlar inte bara om invandringen. Sjukvård, skolpolitik tex.. utländskas hat mot svenskar ger också SD fler väljare.
Efter systemkollapsen då, bara då, kan vi Sverigevänner börja bygga upp på nåt. Vi får bygga ett helt nytt land, ett land utan kulturmarxister och annat bös.
Visserligen kommer mångas liv förstöras och många kommer säkert dö tack vare systemkollapsen men det sägs ju att man måste knäcka några ägg för en omelett.