1
Mindre straff för provocerat våld?
Postat av aeshit den 14 November 2015, 17:50
13 kommentarer · 1 044 träffar
Igår var jag på en fest tillsammans med mina polare och min flickvän. Det har varit lite spänt mellan mig och några av de andra killarna som var där och jag visste att det skulle bli hets. Kvällen gick ändå bra, alla var glada och det fanns inga tecken på att det skulle bli hets. En av lekarna vi hade på festen var någon pandoras ask liknande sak, ( ni vet vad det är om ni kollat paradise hotel) Det går iallafall ut på att man ska ställa frågor till olika personer som sedan ska svara på frågan. En av killarna som tillhör den andra gruppen som vi inte är polare med ställde frågan "Varför är blablas pojkvän så jävla feg" Alltså varför är jag så jävla feg. Det blev så klart kaos och vår kompisgrupp och dom började puttas och hetsa. Jag letar upp honom och slår honom 3-4 gånger, han slår inte tillbaka utan bara tar smällarna och faller ihop på marken.
Nu är min fråga till er: om han polisanmäler mig, kan jag då få mindre straff på grund av att han provocerat mig?
Nu är min fråga till er: om han polisanmäler mig, kan jag då få mindre straff på grund av att han provocerat mig?