Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-8

Sonen kräver pengar - Soc inkopplat

Postat av svensture den 29 Oktober 2015, 21:36
20 kommentarer · 1 454 träffar
Har försörjt min late och arbetslöse son nu ett bra tag och nu när han börjat lågstadiet tycker jag det är dags för honom att sluta komma till mig så fort han ska ha pengar. T.ex så kom han senast idag med en lapp fylld med krav på fika de skulle ha med till en utflykt, ALLTSÅ EN LAPP MED MASSA EXTRAVAGANTA GODSAKER. På min tid så fick man med sig en gammal brödskalk som legat framme samt en kåsa, bara det att man inte fick någon dryck med sig så att man fick hoppas på att det skulle regna så att man kunde få något att dricka.

Jag är av den uppfattningen att man ska arbeta för sakerna här i livet annars kommer man ingenstans. Då han inte kan läsa och skriva än så började jag därmed skriva ett CV till grabben, tyvärr saknade han helt arbetserfarenhet då modern inte tyckte att det lämpade sig att han skulle byta vinterdäck på bilen i vintras när jag hade ryggskott, vilket var synd då han annars hade kunnat få jobb nere på Alis bilservice. Det tog med andra ord inte lång tid innan jag insåg att hans CV var totalt värdelöst då han endast slutfört förskolan, vilket inte ansågs vara någon merit på svensk arbetsmarknad. Så därför bestämde jag mig för att kontakta HM's fabrik nere i Bangladesh för att fråga om de hade något jobb till övers då jag hört mycket om deras barnarbete på nyheterna, och mycket riktigt så hade de en plats över så att han kunde börja direkt. Glädjande nyheter tyckte jag så jag beslöt mig genast för att ringa till skolan och berätta att sonen hade fått jobb utomlands och därmed behövt begära studieuppehåll alternativt plugga på distans. Skolledningens reaktion på detta var dock inte alls som jag förväntade, tvärtom så blev de väldigt upprörda och valde att koppla in socialen då de ansåg att jag inte kunde ta hand om mitt barn.

Nu ska jag alltså behöva motivera vikten i att min son ska få in en fot på arbetsmarknaden. Detta ställer sig alltså socialen helt emot och hotar istället om att tvångsomhänderta mitt barn. Har ni några tips på hur situationen kan lösas? En möjlig lösning vore att ta kontakt med facket, men tyvärr är sonen inte med där så de kan inte ställa upp.

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..