Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad gör ni som hoppat av skolan?

Postat av Duke Nukem den 24 September 2015, 22:16
53 kommentarer · 2 567 träffar
Tjenare.

Ska göra en lång historia kort.
Det är så att jag under en längre period haft det jobbigt hemma och funderar på att flytta till min farsa i Göteborg.
Men det är så, att ifall jag gör flytten så kommer det även bli att jag hoppar av skolan.

Jag vet, jag vet. Onödigt, jag har redan insett konsekvenserna. Jag skulle förmodligen tappa kontakten med en stor del av mina vänner, gå miste om alla resor vi kommer ha nu på gymnasiet. Men anledningen till att jag flyttar är ju inte för att jag har dåliga betyg, eller lider av ren lathet. Utan att jag har haft det jobbigt hemma sen jag gick i 9an. Jag har aldrig haft icke-godkända betyg, så jag har alltid varit godkänd. Så problemet ligger inte i att jag inte skulle klara av skolan. Utan att jag flytta för min egen skull och för min hälsa.

Men men!
Jag kan bara anta att det finns några här som har hoppat av skolan, jag går nu i 2a klass, studerar ekonomi.
Det lär ju kvitta ifall jag hoppar av, men ni förstår säkert.
Vad gör ni som hoppat av? Satt ni bara hemma, tog studielån och pluggade upp era betyg senare eller hittade ni ett lite "skit" jobb som ni levde på tillsvidare?
Skulle behöva lite förslag.

Bara för att folk inte ska ställa frågan: "Du kan ju flytta till Göteborg och börja gymnasiet där."
Jag har i nuläget, efter allt som hänt, ingen lust alls att ta mig in på en helt ny skola och skaffa nya vänner och fortsätta plugga.
Utan hoppar jag av, så hoppar jag av. Tills jag känner att jag ska plugga upp mina betyg.

Så dela med er av era erfarenheter!

Tack på förhand, D. Nukem

53 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 53 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..