Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-2

Carl Bejvel SD fick inte boka bord - nu hotas restaurangen av upprörda SD-vänn

Postat av neteX den 24 Juli 2015, 15:53
14 kommentarer · 929 träffar
Carl Bejvel (SD) ville boka bord för sitt partis räkning för en sommarfest. Meningen var att omkring 40 av SD:s medlemmar skulle delta i festen. Restaurangen tackade nej.

Anledningen till att man sa nej till Carl Bejvel, verkar vara att man kände sig väldigt obekväm med att ha ett politisk parti med SD:s agenda som gäst i sina lokaler.
Personligen kan jag se det rimliga i restaurangens agerande, eftersom det i det här fallet handlar om en restaurang med genuin utländsk bakgrund. Någon annan kanske drar paralleller till de fall där romer vägrats hyra bil.

Men tyvärr tar inte historien slut här, eftersom restaurangen nu hotas av olika personer, på grund av att restaurangen vägrat att öppna sina dörrar för ett parti vars agenda ger näring åt mycket av det förakt som sprids om invandrare.

Min fråga är inte om restaurangen har gjort rätt eller fel. Min fråga är istället vilket intryck av SD de här hotfulla personerna skapar och hur tilltalande det är att göra affärer med SD, när Carl Bejvels ursprungliga förfrågan om att boka bord för partiets räkning, urartar på det här fullständigt motbjudande viset.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/thairestaurang-hotad-nar-sd-portades/

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..