Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Aktier?

Postat av Callekarl123 den 18 Juli 2015, 14:47
34 kommentarer · 2 857 träffar
Tja, funderar på att investera i lite aktier, har läst på lite och om jag förstår det rätt så bör man inte köpa aktier som rör sig speciellt mycket, och gärna aktier med utdelning? Vill inte ta några stora risker alls. Läste också någonstans att man inte behöver bry sig om de går ner eller upp om man planerar att ha de en längre tid, typ 20-30 år, stämmer det?

Och det var tydligen också så att det var oftast bra om aktierna gick ner mycket om man planerar att ha de en längre tid, då man kan köpa flera stycken billigare och de nästan alltid stiger igen senare.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Ge mig också gärna tips på några aktier man skulle kunna köpa, gärna några som har gått ner en sisådär 20-30% detta året.

Tänkte tillägga också att jag inte vill sälja några av aktierna på minst 20 år, utan bara köpa för pengar jag tjänat.

Tack på förhand.

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..