Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kommer inte åt routern

Postat av dns. den 9 Juli 2015, 00:16
6 kommentarer · 497 träffar
Hej

Har fixat en ny router och modem. Det har funkat felfritt i en vecka tills jag bestämde mig för att resetta själva routern. Får en internetuppkoppling på datorn och allt funkar snabbt och fint, men kommer inte åt routerns inställningar, dvs där man loggar in som admin för att byta namn på routern exempelvis.

Datorn är kopplad till routern via kabel.

Testat alla möjliga olika IP adresser i adressfältet men kommer helt enkelt inte in. Någon som har tankar kring detta?
Uppdatering skriven 9 Juli 2015, 13:07
EDIT: Jag använder BBB's router och den är fanimej värdelös. Ringde deras support och de sa att av ''säkerhetsskäl'' kan endast de justera inställningarna på kunders router. Efter en lång tids övertalning sa han hur jag kan gå runt detta, och jag var tvungen att koppla bort alla anslutningar på LAN och på WAN förutom min egna och resetta routern för att sedan sätta in WAN porten och då gick det att logga in. Dock är det någon form av tidspress, för första gången hann jag inte då inställningarna försvann...

Blir att köpa en ny, egen router framöver.

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..