Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ska backpacka, vart? Ge förslag!

Postat av Lajana den 18 Juni 2015, 15:24
31 kommentarer · 2 758 träffar
Hejsan! Har länge haft drömmar om att backpacka ensam i typ 4-5 månader men aldrig tänkt hur jag ska få pengar till det. Har nu fått fast jobb med decent lön vilket gör att jag kommer kunna spara minst 10 000:- i månaden till enbart resan. Problemet är att jag är kluven vart jag vill. Har några ställen som är väldigt stora för mig.

Däribland Kanada/USA och Kina, Kanada/USA har alltid varit en dröm att bara leva i Kanada och uppleva dess natur. Dock känns det inte som det finns så mycket sevärdheter utöver Jasper's och Banffs nationalpark... Dessa nationalparker är dock bland mina högsta drömställen att besöka. Dock tycker jag det känns väldigt onödigt att åka till Kanada enbart för två nationalparker för att sedan dra vidare till Asien då flygbiljetterna går på ganska mycket pengar. I Kina dock finns det ju så sjukt mycket sevärdheter.... Allt från mäktiga berg till Kinesiska muren, Förbjudna staden och Longmen grottorna.

Alt 1. Kanada/USA
Uppleva Kanadas natur med dess nationalparker för att sedan roadtrippa genom norra USA mot San Fransisco (?).

+Drömmen sedan länge att besöka nationalparkerna.
+Älskar klimatet, kallt och vindigt.
-Förhållandevis dyrt vilket förkortar resan.
-Redan varit i USA vid flertal tidigare tillfällen.

Alt 2. Kina/Vietnam/Bali. Planen är i så fall att bara resa runt och se sig omkring.

+MYCKET sevärdheter! Huangshan, Muren, Förbjudna staden
+Intressant kultur
+Billigare än Kanada resulterar i längre resa.
-Blir inget Kanada (Barndomsdrömmen)

Skulle vilja ha lite åsikter från er som backpackat i Asien och USA/Kanada!

Tack på förhand/ Linus
Föregående tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..