Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp mig att fastställa min diagnos!

Postat av runkesnusk den 10 Juni 2015, 13:06
12 kommentarer · 720 träffar
Hej!

Denna tråd inriktar sig främst till folk som har kännedom/erfara om: Depression, ångest, drogproblem eller har andra kunskaper inom sjukvård/beteendevetenskap!!

Jag har under en relativt lång period mått väldigt dåligt och det är nu på senare tid det har utvecklats från dåligt till VÄRRE, om man skulle uttrycka sig i en hälsoskala.
Vad detta beror på är för mig obegripligt, då jag i första hand varit en väldigt frisk person livet igenom. Jag drabbas väldigt sällan av sjukdomar och är mån av att vara välmående.
Träning och hälsosam kost har in princip präglat min vardag sen jag var en liten "knatte".
Detta har fått hjärnkontoret att tänka på om det möjligen är en psykisk ohälsa jag har att göra med.
Behöver alltså eran hjälp lite nu!

Snabb bakgrundsfakta:
Jag hade precis som alla andra nyblivna studenter (arbetslösa) som mål att resa runt för alla studentpengar man dragit in av diverse personer, tills man sedan sedan var pengalös och resa hem och söka jobb.
Jag fastnade direkt för en partyort och blev kvar och gjorde en säsong på 8 månader.
Detta resulterade att man intog alkohol och droger av alla former, DAGLIGEN.
Under flera månader var ett daglig intag: skräpmat, alkohol och droger. Snittade 4 timmar sömn per natt för att gå upp och repetera samma visa om, om, om, om och om igen. Hade visserligen inte klarat av allt festande om det inte vore för alla droger.

14 månader senare, där jag i skrivande stund är idag!
Jag har mått väldigt dåligt efter jag kom hem från detta....vilket var ganska normalt trodde jag.
Tänkte att det skulle ta ett JÄVLA tag för kroppen att återhämta sig från allt festande, men icke!
Symtomer som:

1. Trötthet: Jag är trött från att jag går upp-går och lägger mig. Det är inte någon "ungdomlig trötthet" (som den äldre generationen brukar skoja om).
Jag kan sova 13-15 timmar per dag, för att sedan gå upp och äta, dricka kaffe....sen totaldäcka i soffan 1 timme efter min uppstigning.

2. Synrubbning: Jag är enormt ljuskänslig. En solig sommardag kan jag knappt vistas ute, för solen är helt enkelt för stark. Det går att jämföra med, att man suttit i en mörk källare och lanat 2-3 dagar i sträck utan att ens skymta solen en sekund. När man sen går ut och får en "flash" rätt framför sig, så man nästan vänder och gå in igen.

3. Koncentration: Min koncentrationsförmåga är oförklarlig. Jag kan inte läsa en bok i 5 minuter innan jag slår igen den. Tankarna förflyttar sig från ena stället till det andra PANGBOOM.

4. Tålamod: Jag är ständigt irriterad och minsta lilla kan göra att jag får ett utbrott. Ibland undrar jag själv om jag har aggressionsproblem.

5. Svagt minne: Har alltid varit en person som varit bra på komma ihåg saker, men nu får jag tänka till om vad jag åt till lunch SAMMA DAG!

6. Sömnattacker: Om jag inte håller mig fysiskt aktiverad, så kan jag somna var som helst, när som helst och i vilken position som helst.

7. Humöret: Jag är oftast väldigt sur och irriterad. Känner mig sällan glad, även om det är någonting man sett fram emot. Det är svårt att få en fungerande tillvaro när man ständigt är sur och nedstämd.

8. Tankegångar: Jag tänker på saker jag vanligtvis ALDRIG tänker på. Vad som händer efter döden, hur det är att ha ett barn som är handikappad, bensinens väg i bilen....Ja, helt sjuka tankegångar i min mening.
Dödstankarna har även funnits (läs nedan)

9. Känslan (detta som skrämmer mig mest av samtliga punkter):
Det känns som jag lever i en illusion, en dröm, eller en påhittad värld där allt känns fel.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Frågeställning.

- Vad fan håller på att hända med mig?

- Kan det vara drogerna som påverkat mig under min resa?

- Vem ska man vända sig till?

- Någon som kännetecknar någon av ovanstående punkter?

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..