Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Provat brygga modemet och kör med en ordentligt router?
#2 Telia är klockrent, överlägset bäst i Sverige och är nog bland de bästa i världen. Utrustningen de skickar ut är ju dock gratis av en orsak. Bryr man sig köper man bättre saker.
Har haft under tio avbrott senaste 13 åren på min adsl lina.
Väldigt lite info tbh :/ Är det ADSL eller Fiber?
Vilket modem använder du?
Är det Nyaste Thompson TG799?
Surfar du trådlöst där hemma eller med kabel?
Provat uppgradera Modemets Firmware?
OM det är ADSL, sitter det i första jacket? (oftast i hallen) och OM det gör det, använder du original sladd mellan tele uttag och modem? Sitter det inte i första eller en annan sladd än original så lämnar Telia inga garantier på stabilitet.
Hur mycket hastighet får du ut på www.bredbandskollen.se av det som du betalar?
Har jobbat som telefon support på Telia, hoppas du blir lite klokare av det här :)
#6 det är adsl 6-8 mbit jag mäter typ 7 mbit hela tiden så det är inga problem men det bryter bara på nätterna.
kör med den här routern https://www.komplett.se/product/746279
och modemet vet jag inte men det är inte det man får med när man köper telia iaf.
jag surfar med kabel.
ja det sitter i första telejacket.
Där kan vi mycket väl ha ett problem, det är att modemet du kör förmodligen inte är från Telia(?), Det jag skulle rekommendera dig att göra är att ta den förälder som står på abonnemanget och åk på Telia där du kan hämta ut ett nytt modem helt utan kostnad då du inte har derast "smart modem" som alla kunder har rätt till. Fördelen med det modemet är att Telia kan ge fulla garantier och full suppoert, det modemet kan supporten ändra inställningar osv i från sina egna datorer när kunden har problem. Du kan även kolla om det finns möjlighet att uppgradera till VDSL 30mbit då det är en prisskillnad på max 100kr i månaden och otrolig skillnad :)
Det nya modemet är även router osv men rekommenderar att använda Asusen efter modemet ändå, koppla din router i port 4, ring supporten och be dom brygga det nya modemet så stängs alla rounter funktioner av och agerar som vanligt modem :)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#2 Telia är klockrent, överlägset bäst i Sverige och är nog bland de bästa i världen. Utrustningen de skickar ut är ju dock gratis av en orsak. Bryr man sig köper man bättre saker.
Har haft under tio avbrott senaste 13 åren på min adsl lina.
Vilket modem använder du?
Är det Nyaste Thompson TG799?
Surfar du trådlöst där hemma eller med kabel?
Provat uppgradera Modemets Firmware?
OM det är ADSL, sitter det i första jacket? (oftast i hallen) och OM det gör det, använder du original sladd mellan tele uttag och modem? Sitter det inte i första eller en annan sladd än original så lämnar Telia inga garantier på stabilitet.
Hur mycket hastighet får du ut på www.bredbandskollen.se av det som du betalar?
Har jobbat som telefon support på Telia, hoppas du blir lite klokare av det här :)
kör med den här routern https://www.komplett.se/product/746279
och modemet vet jag inte men det är inte det man får med när man köper telia iaf.
jag surfar med kabel.
ja det sitter i första telejacket.
Där kan vi mycket väl ha ett problem, det är att modemet du kör förmodligen inte är från Telia(?), Det jag skulle rekommendera dig att göra är att ta den förälder som står på abonnemanget och åk på Telia där du kan hämta ut ett nytt modem helt utan kostnad då du inte har derast "smart modem" som alla kunder har rätt till. Fördelen med det modemet är att Telia kan ge fulla garantier och full suppoert, det modemet kan supporten ändra inställningar osv i från sina egna datorer när kunden har problem. Du kan även kolla om det finns möjlighet att uppgradera till VDSL 30mbit då det är en prisskillnad på max 100kr i månaden och otrolig skillnad :)
Btw, har det funkat bra inatt? :)