×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Frågor om lön.

Postat av fRIISK den 22 Mars 2015, 17:22
29 kommentarer · 1 390 träffar
Hej,

Jag har sedan jag blev anställd i somras tyckt att min lön är alldeles för låg, men jag accepterade det då jag kom direkt från gymnasiet och saknade övrig arbetslivserfarenhet och fick jobbet endast på grund av att jag gjorde ett bra intryck under min praktik där samt att de behövde lite extra bemanning då de var igång med diverse projekt.

Det började som sommarjobb och sedan gick det över till en tidsbegränsad anställning som hade slutdatum sista december, efter det fick jag ett slutdatum på 31 mars. Jag har under hela denna tid frågat min chef om det går att göra någonting angående min lön. Hon skulle kolla upp det och jag fick upp den ca 2000:- SEK vilket inte var i närheten vad mina kollegor tjänar, även fast jag har ett mycket mer krävande arbete med högre belastning. I början på året så hade jag ett lönesamtal med min chef där jag bad om en högre lön, till svar fick jag att jag redan var lönesatt i 2015 och att det ej går att göra någonting åt det. Dagen därpå fick jag veta att de ville förlänga ytterligare några månader. Min chef skulle kolla upp om det går att höja min lön till sommaren.

Min fråga är då om detta stämmer? d.v.s. om jag redan är lönesatt i 2015 och mitt anställningsavtal går ut 3 månader senare så kan de ej öka min lön i den nya anställningen.

Tacksam för svar.

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..