Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Högt stressfyllda perioder

Postat av Delbert Grady den 14 Mars 2015, 11:40
49 kommentarer · 1 108 träffar
Hejsan!

Hur blir du och hur hanterar du högt stressfyllda perioder i ditt liv?

Jag själv ser till att få det arbetet som måste göras gjort under schemalagda tider, efter arbetet så ser jag till att ha fritid då det är mycket viktigt. Ju mer arbete som blir gjort, desto mindre stressad blir jag. Låter jag det vänta så ligger det ogjorda arbetet och gnager på mitt sinne tills jag blir klar med det.

När jag är mycket stressad så blir jag ångestfylld, lätt irriterad, tänker dystra och mörka tankar och tappar ibland helhetsbilden över den situation jag är i. Ångesten sprider sig över min fritid också att jag stannar hellre inne och ser på filmer än att gå ut och hänga med vänner.

För att hantera detta så ser jag till att fokusera mycket på stresshantering och ångesthantering, då jag lärt mig mycket tekniker över hur man hanterar det. Det hjälper väldigt mycket. Jag ser till att ha egen tid utanför arbetet också, att jag fortfarande sysslar med saker som jag tycker om även fast jag kan känna stark olust inför det.

Den viktigaste insikten jag lärt mig är att man måste acceptera sin situation som den är och att den i sinom tid kommer gå över. Det är viktigt att hålla hoppet uppe. Samma sak är det med ens inre reaktioner, att de är inte farliga och dem är sammanlänkade med stressen som sker just nu. Samtidigt är det viktigt att vara förberedd på dessa perioder, att de inte kommer som ett bombnedslag.

Kanske ni är i en stressfylld period just nu, berätta gärna om du känner för det.

49 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 49 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..