Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Internetkunniga, hjälp mig snälla...

Postat av murlocN den 9 Mars 2015, 23:38
10 kommentarer · 582 träffar
Tja! Nu ni som gillar utmaningar ska ni få er en riktig kluring, det är så att vi har precis flyttat in i vårat hus som är nybyggt. Vi fick internet idag och det fungerade suveränt, jag tänkte inte mer på det utan åkte och träna, men när jag väl kommer hem så funkar inte internet.

Jag märker att jag har full anslutning och att det står precis som det gjorde innan, skillnaden är att jag inte kan surfa ut på nån hemsida eller använda mig av internet tjänsten över huvudtaget.

Jag ringde till Telia och pratade i 50 minuter och försökte komma över en lösning, men INGET fungerade. Detta är vad jag hittils har testat;

* Startat & resetat routern
* kört ipconfig /flushdns i CMD
* kört ipconfig /release + ipconfig /renew i CMD
* Ändrat till googles DNS server i kontrollpanelen.
* Dubbelcheckat så nätverkskortet är fullt updaterat.
* Kollat proxy inställningar
* Kollat så det inte är fel på mitt uttag i väggen, (kollat med en annan laptop i huset, och det fungerade som vanligt)
* Stängt av brandväggen
* Gjort en vanlig felsökning i sharing center
* Testat 3 olika webbläsare (Internet Explorer, Google Chrome och Opera)
* Inaktiverat nätverksadaptern och sedan aktiverat den igen
* Loggat in på routern på en annan dator för att sedan starta om den via internet.

- är det NÅGON som vet nån lösning? Jag satt med killen i kundtjänst i 50 minuter och han brukar gilla utmaningar men denna kunde han helt enkelt inte lösa.

Vore oerhört uppskattat om någon kan hjälpa mig, annars får det väl bli en omformatering på hela burken, men sjukt konstigt att det funka utmärkt i morse.

Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..