Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Såg inte matchen men blev väldigt glad över resultatet. Sverige borde skaffa någon som Wikegård, någon som öppnar käften och inte är lika tyst&rädd som alla spelarna på isen.
Shit hur gamla är folket?:D Ni måste ju verkligen ta åt er&ta illa upp när Sverige förlorar som måste länka old shit. Sure Finland blev ägda. Ingen disagreear. Mår ni bättre nu?:D
Asså ni svenskar är allt för jävla roliga, nu när Finland krossa er med 7-0 så ska alla svennar börja skriva "skit turnering vem bryr sig lalala" MEN skulle det varit tvärtom, att Sverige vann med 7-0, så skulle ni sitta o flama oss som fan "AAAAH ni suger vi krossa er lalalal". För helvete! Turneringen i sig var förvisso bara en förturnering inför OS, men ni hade förfan foppa med er och ändå inga jäkla juniorer som vissa av er vill få det att framstå som. Lär er att ta en förlust för helvete. Och sen att ni ska börja dra upp vändningen från 2003 är ju bara sorgligt, vad fan har den matchen med gårdagens match att göra? Ja, ni lyckades vända då och vinna, riktigt starkt gjort. But thats in the past, focus on the present. Finland har kört över Sverige dom 2 senaste matcherna nu, i Czech Hockey Games med 8-3 och nu igår med 7-0. Får se hur det går nästa månad då det är ännu en turnering inför OS, och sedan OS i Februari när ni har era NHL spelare med er, så ska vi se hur det går. Då har vi också våra NHL spelare med oss, inte för att vi ens behöver dom tbh då våra nya spelare är lite mer heta än gamla gubbarna Selänne & Co (enligt mig)
alltså, ingen av svenskarna som spelar nu borde ens ha plats i truppen till OS. tycker inte ens man kan kalla det landslag när de bästa inte är med.
hoppas dom bara tar in alla NHL-spelare + typ weinhandel (stavning)
Men det är ju aftonbladet så det kanske inte är så himla bra källa.
"Du har skrivit på ett tvåårskontrakt, betyder det att du spelar OS i Vancouver för Finland?
– Det var ett skäl att jag valde att skriva på för två år. Jag har varit med i fyra OS-turneringar och det här blir sista gången på länge som NHL-spelare kommer att kunna delta, så det är klart att det lockar att få vara med.
– Men jag har tid på mig att fundera över OS i Vancouver, så jag vill inte lova något just nu."
Vore ju självklart kul om Selänne, Koivu & Co ställde upp i OS, men tycker faktiskt inte att vi behöver dom. Våra nya yngre spelare har visat att dom duger gott o väl, jag är helt säker på att dom kommer göra mycket bra ifrån sig under OS
#23 Jag tycker helt tvärtom. Vem skall vara skarpskytten om inte Teemu? Mikko Koivu, Filppula, Tuomo Ruutu osv har ju visat att dom är riktigt bra. Men jag vet inte vem som ska göra målen... Miettinen? Olli Jokinen? Nä...
#27 Peltonen är 36 är gammal. Pihlström är hyfsad i elitserien... Gjorde inget väsen av sig i NHL, som ju är världens bästa liga. Han kommer inte möta något krislag som Modo, utan han kommer möta världens bästa försvar... Han kan halka in i en 3e/4e lina men det tror jag inte ens...
Selänne har gjort 9 mål på 15 matcher i NHL denna säsong... Inte kanonbra men bäst av alla finländare (och bättre än alla svenskar)... Och det snackades om att han var för gammal inför OS 2006 där han väl vann poängligan & kom med i the all star team.
#29 Mjaeaeaeaeoaoeo vetefan alltså, jag har starkt förtroende för dom yngre killarna, men självklart skadar det ju inte att Selänne är med! Bara bra självfallet, men vill se mera utav nya grabbarna!
#30 Det klart, men de unga kommer behöva spela till sig en plats. Bäst ska spela, så enkelt är det - man ska vinna. Mikko Koivu och Filppula som jag nämnde tidigare kommer få bära en varsin kedja och de kommer säkert att göra det bra. Men ingen av dem lär spela i första femman då Selänne+Koivu kommer spela där. Frågan är om Lehtinen också orkar sig dit. Det VAR en grym kombination förr, frågan är om de håller än.
blir alltid så jävla förvånad över hur många finnar det finns på forumet :S Vart är dom när finland (som vanligt) förlorar i stora tävlingar :SSSS (medgångare?)
EDIT: Verkar inte så... Men Finland höll nollan mot både Kanada och Ryssland. 2-0 mot Kanada och 4-0 mot Ryssland... Du har rätt, Finland är flera nummer sämre än dessa två länder.
Fan vilket tjat. Kan hålla med dessa finnar som hittat hit att svenskar kan vara tjatiga om gamla meriter, men det är alla nationer så whatever. Sen kan jag däremot hålla med om att denna 7-0 match inte betyder ett skit då ingen av dessa spelare kmr att vara med i OS ändå.. Den som säger motsatsen borde hänga sig sj. Dock så kan jag ju säga att Sverige är bättre JUST NU och har varit det i ca 20 år nu när det är t. ex OS och alla nationer har sina stjärnor. Kom inte o säg att jag har ngt emot Finland för det har jag verkligen inte. Dock så hatar jag dom när Sverige möter dom i hockey för det är hockeyvärldens värsta derby för mig! :D
Ni underskattar finland av tidigare resultat, det kommer va helt annorlunda i OS ska ni se. Nya tanke sätt, rutiner och spelare. Ni kommer bli chockade hur grymma finland kommer va ;)
Förstår inte varför vi svenskar drar upp vändningen från 2003 nu när vi loosa mot finland.
Det är som att säga: "Ähh, det spelar ingen roll att vi inte gick till fotbolls-VM i Sydafrika nästa år, vi fick ju brons 1994, och det är ju det som räknas!" ... ?
Ta en förlust som en man. "Det är bara att bryta ihop och komma igen", som det brukar sägas...
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Jag vill även tacka svenska spelaren Hedman till 3-0 målet.
http://www.youtube.com/watch?v =YJY-6BkpPq0
var bara tvungen att posta den där :) Men Sverige sög som fan, men det är ju inte så stor cup så vem bryr sig.
"Between the IIHF World Championships and Olympics, they have met 60 times with Sweden winning 39, Finland 15 and 15 ties."
http://www.youtube.com/watch?v =yDEszBExe7k
Orgasmen på det där!
hoppas dom bara tar in alla NHL-spelare + typ weinhandel (stavning)
7-0 epic egda
:)
Tror dock inte att Selänne ska köra med landslaget längre.
Den här är jävligt underbar
http://www.youtube.com/watch?v =QbNU4JCzdaM
#14 Finland kommer stå och falla med NHL-spelarna, precis som alla andra toppnationer.
Jag kommer bli besviken om han inte är med.
http://hockey.expressen.se/nhl /1.1315620/teemu-selanne-tillb aka-med-sikte-pa-os
Men det är ju aftonbladet så det kanske inte är så himla bra källa.
"Du har skrivit på ett tvåårskontrakt, betyder det att du spelar OS i Vancouver för Finland?
– Det var ett skäl att jag valde att skriva på för två år. Jag har varit med i fyra OS-turneringar och det här blir sista gången på länge som NHL-spelare kommer att kunna delta, så det är klart att det lockar att få vara med.
– Men jag har tid på mig att fundera över OS i Vancouver, så jag vill inte lova något just nu."
Fast jag är ju finne iofs..
Selänne har gjort 9 mål på 15 matcher i NHL denna säsong... Inte kanonbra men bäst av alla finländare (och bättre än alla svenskar)... Och det snackades om att han var för gammal inför OS 2006 där han väl vann poängligan & kom med i the all star team.
Selänne behövs.
#40 Den som lever får se. :)
EDIT: Verkar inte så... Men Finland höll nollan mot både Kanada och Ryssland. 2-0 mot Kanada och 4-0 mot Ryssland... Du har rätt, Finland är flera nummer sämre än dessa två länder.
Det är som att säga: "Ähh, det spelar ingen roll att vi inte gick till fotbolls-VM i Sydafrika nästa år, vi fick ju brons 1994, och det är ju det som räknas!" ... ?
Ta en förlust som en man. "Det är bara att bryta ihop och komma igen", som det brukar sägas...
Så jävla enkelt!