Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Unicef!

Postat av SpiN den 4 Maj 2005, 20:33
3 kommentarer · 173 träffar
Tittar på Tv4 nu med insamling till Unicef.

Jag mår fan illa av att titta på programmet... att så många barn ska få leva sådär, det e ofattbart! Dom vissade precis ett inslag på en grabb som tog han om hans 2 syskon... Killen var 14år och deras mor hade dött för 5 år sedan och deras pappa stack 3 dagar efter begravningen!

Jag är inte så gammal själv, är 17år (88a), och jag hade inte tvekat en sekund för att donera 100kr/månad men nu är det inte jag som betalar räkningarna osv..

Något relativt som slog mig med insamlingar.. Är Thailand insidenten(stavning), över 210 000 folk dog, och en ENORM insamling drogs igång (kan inte beloppet), men allvarligt? Säger ju bara Rwanda(Rwanda e kanske att ta i men ni fattar nog vart jag vill komma), jordbävningar i Kina etc etc.. Kan se om naturkatastrofer i Kina där flera tusen dör och sen 1-2dagar efter är det glömt. Varför sånt jävla drag på insamling till Thailand? en massa svenskar dog? (känslokallt men fakta.) En svensk som dog ni aldrig träffat? Skramla ihop ett par kr och ge till ett barn ni aldrig träffat ska väl va samma sak tycker man.. Barn som svälter det är något att ge pengar för tycker jag.

Att kunna donera 100kr/månaden för att rädda barn som dör av enkla sjukdomar som det finns vaccin för, och att dom ska få mat menar mat ska inte vara någon brist vara! Hörde killen säga det var 4dagar sen vi hade mat sist? Gah jag mår fan illa :(

Äcklas över att barn ska behöva leva så som några gör.

Äckals över det finns barn soldater.

Barn ska få leva som barn.

"Har man mindre än 7kr om dagen så är man fattig"

(Jag är ingen bra skrivare, jag ballar ur på flera ställen, vet jag om allt detta men ni får väl läsa mellan raderna!)
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..