Hej,
Vad tycker ni som har den här skärmen om upplösningen när det gäller bilder? Jag har ett stort problem och det är att nästan alla bilder jag tittar på känns gryniga eller tecknade.
Jag har inga problem när jag spelar eller kollar på filmer i HD. Då älskar jag min skärm.
Vad har ni för inställningar? Switchar ni mellan de olika inställningarna beroende på om ni bara ska spela eller surfa eller kolla på film?
Tips på länk där man kan kolla om färgsättningen är korrekt? Eller andra informationskällor? Jag är väldigt dåligt påläst. Men till och med min sambos gamla laptop har bättre upplösning när man kollar på bilder än vad jag har.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Skrivet med min Android-mobil
kontrollpanelen > Network and internet > network and sharing center > sen uppe i vänstra hörnet står det "adapter settings"
högerklicka sedan på Local area connection, scrolla ner tills du ser "internet protocol version 4 (TCP/IPv4)". markera den och tryck properties. sen bockar du i "Obtain an IP address automatically".
bör fungera då.
#10 Har ingen aning! :o
Men problemet är ju mer att jag har problem med min stationära dator.. :( Annars funkar ju liksom det trådlösa på tex morsans laptop, och min mobil osv. Sen så funkar ju även nätet felfritt på hennes stationära också, som hon har en kabel mellan datorn och routern.
Det min polare trodde var fel var att jag hade ett annat IP när jag hade xp. Sen när jag bytte till w7 så fick datorn ett nytt IP som självaste routern inte känner igen liksom. Så att man måste typ tillåta IP't eller någonting.
Väldigt svårt att hitta problemet.. :(
Skriv "IPCONFIG" med små bokstäver, sedan tar du in all info om hennes anslutning.
Ser 'typ' ut såhär
"Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:
Connection-specific DNS Suffix . : lan
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.85
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
"
Sedan kopierar du in all den info'n i din dator, samt ändrar sista siffran till ett annat värde (brukar ta 1-2 st "snäpp" uppåt)
Ex: 192.168.1.87 i mitt exempel då.
Du har nu satt en statisk intern ip. =)