Tjo!
Jag håller på och gör lite musik, och jag använder East West Quantum Leap Symphonic Orchestra. Jag har ärligt talat laddat ner det utan att köpa det, FÖR ATT PROVA PÅ och kolla om min dator klarar av det.
(Jag SKA köpa riktiga pluginen om jag får det att funka.)
Varje gång jag lägger in den i FL som jag använder, så står det:
"Physical memory is getting low! Loading more samples might cause problems. Really proceed loading?"
Så får jag trycka YES eller NO
Jaa jag har ganska lågt minne på datorn och jag vet att pluginnen verkligen får datorn att arbeta och att den tar mycket. Lägger jag in för många, alltså runt 11 stycken så crashar FL och har jag riktigt otur så fryser datorn. Kommer den crasha? :(
Jag har: (ingen anning om vad det här är)
-AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor 3.40 GHz
-6.00 GB RAM Installerat
-64-bit OP System
Hjälper det då om jag skaffar en större hårddisk? Typ en SSD med mycket mer minne?
Eller ska jag skaffa mer RAM-Minne?
Är extremt tacksam för svar! <3
OBS ATT JAG KOMMER ATT KÖPA PLUGINEN OM JAG FÅR DETTA ATT FUNGERA!!!
Jag såg att du var lite osäker om du skulle köpa ram eller HDD. När man pratar om memory (minne) så är det alltid RAM om personen i fråga vet vad han pratar om dvs.
Om du har råd kan du alltid köpa lite mer ram - det är ju inte fel att ha lite för mycket. Annars om folk verkligen inte har problem med 6 GB RAM så kan det vara en minnesläcka i programmet eller något annat program du använder. Kanske värt att googla på - vad vet jag. :)
Nej asså jag har verkligen ingen koll på datorkomponenter etc, men har hört att mer RAM är alltid bättre (såklart) men att man inte ska ha mer än vad datorn klarar av, typ. Eller är jag helt lost?
Annars får jag prova fixa lite mer och se om det funkar ^^ Jag kan prova googla!
Tack så mycket!! :)
Men vanligtast är väl ungefär 32 GB av ram. Men om du har köpt något billigt finns det en risk att det är 8 GB som min bror. Men om du kollar upp det innan du köper RAM så blir det bra!
Det kan inte hända något med din dator om man har för mycket - men jag vet inte vad som händer av två saker:
* Datorn startar inte.
* Du får inte ut all din RAM du har satt i din dator.
Det verkar som att du behöver köpa till extra RAM-minne för att köra programmet, så det rekomenderar jag. Har du för mycket minne så kommer det helt enkelt inte att användas. Hur det är med snabbheten på minnena vet jag inte, alltså om du köper snabbare minne än ditt moderkort klarar av, men jag gissar på att det enda du förlorar på det är att du inte använder dess fulla kapacitet.
FL STUDIO vill ha MER ram av HANS DATOR.
Så in i FL STUDIO-mappen och kör istället :
FL (extended memory).exe
Nu kommer du inte ha några problem med att använda skiten.
Tack!
Jodå, det står "Maximalt Minne: 32 GB" Men då får jag prova köpa lite mer då! :)
#8 Joo jag håller på producerar filmmusik och bl.a använder Premiere Pro (som också kan funka lite segt ibland) så det är väl RAM minnet som är lite för litet..
#9 Jag tror att jag har 4 uttag att sätta i min RAM minnen i, och jag har tre stycken isatta så då är det väl 3x2GB kanske?
Men måste alla RAM ha identiskt minne? Alltså tex 3st 2GB eller kan jag ha typ 1st 4GB och 2st 2GB? (Ursäkta röran som uppstår..)
Hej btw! ;)
hej linoz!:D
Har nu köpt EWQLSO eftersom att det funkade finfint (överlycklig) <3
Nu är det så att jag har fixat KONTAKT 5, gratis versionen från NI's hemsida. Det dryga är att om jag har KONTAKT uppe i ett projekt samtidigt som EWQL så får jag inte igång projektet när jag väl öppnar projektet igen efter att jag har sparat och stängt ner det. Det funkar att ha båda i samma från början. Men så fort jag stänger ner projektet och öppnar det igen så fryser FL.
Denna text kommer upp:
"Physical memory is getting low! Loading more samples might cause problems. Really proceed loading?"
Men jag får INTE trycka på något. FL fryser och jag måste stänga av det. Notera att detta händer BARA när jag har KONTAKT uppe i samma projekt. Säg inte att jag inte måste ha det det för det vet jag. Men jag har andra ljud i KONTAKT som jag använder till samma projekt.
Någon som vet varför jag inte kan ha KONTAKT och EWQL i samma projekt när jag öppnar ett sparat projekt och varför det inte händer något? :(
Känns jättejobbigt..