Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Miljö-Nazister

Postat av kiriko den 10 Augusti 2014, 20:20
26 kommentarer · 971 träffar
Jag börjar bli så fruktansvärt trött på Miljöpartiet och alla trädkramare i detta landet.
Läste att snart ska personer som köper ett fordon som inte är miljövänligt nog, straffbeskattas med 40.000 kronor. Och dom som äger en miljöbil ska få en bonus på upp till 48.000 svenska kronor.

Jag tycker att det här rent ut sagt är trams, Sverige är ett litet skitland på ca 9 miljoner invånare, kanske hälften av dom brukar fordon. Varför ska vi alltid ta på oss broder-duktig rollen och spela världsfrälsare? Alla har inte råd, alla vill inte åka runt i en bil som har ungefär samma prestanda som ett Gameboy.

Det finns folk med motorintresse, det finns folk med behov utav stora ordentliga bilar. Jag tillexempel vill inte krocka i en liten låtsas-bil, tänk er själva att smälla med en Scania när ni kommer och åker i en liten Smart, det blir ett kretskort och 3 AA batterier kvar utav "bilen"

Men man gör ju en god gärning för miljön...

Det måste ju finnas fler människor som tycker att det här börjar gå för långt?

Åsikter mottages gärna!
Föregående tråd
Nästa tråd

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..