Hej! Jag köpte en hund igår för tyckte det va dags. Har lite funderingar nu som jag inte tänkte på innan jag skaffade honom. Hur ofta ska han rastas? Han är ganska stor, vet inte om han är valp men han springer fortare än mig iaf för han for efter en iller nere vid hamnen idag. Av detta lärde jag mig att man ska köpa ett riktigt koppel och inte ett presentsnöre.
För att orka med dagarna gissar jag på att han ska ha mat också, räcker det med nån potatis och 100 gram kyckling och en skål mjölk om dagen?vill ju inte att han ska vara överviktig, men ändå bygga lite muskler så man har något att visa upp. Vet ni nån ras som är stor och svart med spetsiga öron? för det är en sån jag har, skäller gör han också.
Jag hoppas ni kan hjälpa mig för jag känner att jag inte har fullt koll på det här med hundar.
Försök få i honom åtminstonde 200 gram protein om dagen, börja med proteinshake x3 varje dag och efter några månader, om du inte ser tillräckligt med resultat så får du trycka i honom PWO innan varje pass.
Glöm inte legday.
en gång fick jag skit för att kattskrället hade varit och pippat på grannkatten som sedan fick valpar, sa te'na att ro hit pengar så jag kan kastrera fanskapet då
angående maten så låter jag katten jaga själv, fruktansvärt motiverad efter dagar utan mat
hoppas det går bra