1
Seg/trög muskänslighet windows 8.1(?)
Postat av qemist den 7 Juni 2014, 00:18
12 kommentarer · 964 träffar
Som topic lyder så känner jag att det är segare/trögare/långsammare på windows 8.1 än det var på windows 7 på min gamla dator (köpte en ny dator för inte så längesen). Jag är inte 100% säker på att det orsaka av windows 8.1 men det är det jag skulle tro det beror på, känner att det är vid småa rörelser som det är värst. Har även märkt att vid toppen av och botten av datorskärmen så blir det trögare (känns som någon fördröjningstid)
Det uppstår även problem i olika spel, främst CS:GO där det känns som jag får någon gömd jävla acceleration fast jag slagit av allt som har med acceleration att göra. Till exempel om jag väntar på någon som kommer runt ett hörn och jag håller vinkel på han, så dras det 90% av gångerna alldeles för mycket, och när jag sedan ska spraya så blir det alltid runt gubben. Återigen, småa rörelser gör det värre och svårare att träffa.
Svårt att förklara helt utförligt men försökt mitt bästa
Jag har testat med alla möjliga grejer, försökt fixa skiten i flera dagar utan lycka.
Det uppstår även problem i olika spel, främst CS:GO där det känns som jag får någon gömd jävla acceleration fast jag slagit av allt som har med acceleration att göra. Till exempel om jag väntar på någon som kommer runt ett hörn och jag håller vinkel på han, så dras det 90% av gångerna alldeles för mycket, och när jag sedan ska spraya så blir det alltid runt gubben. Återigen, småa rörelser gör det värre och svårare att träffa.
Svårt att förklara helt utförligt men försökt mitt bästa
Jag har testat med alla möjliga grejer, försökt fixa skiten i flera dagar utan lycka.