Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Duktig på bilar? Kolla hit!

Postat av Who Knows? den 11 Maj 2014, 11:56
4 kommentarer · 562 träffar
Tjena, ska försöka beskriva så gott jag kan..

Bil: Mazda 6 kombi sedan årsmodell 05.

När det blir minus grader ute och det blir frost/fryser på, så är det som att min gas fryser fast. Det är precis när man ska ge gas, alltså högst upp på pedalen. Trycker man väl ner pedalen, eller gasar konstant är det inga problem, men så fort jag släpper gasen för att koppla eller något så fastnar den högst upp igen. Detta gör att man måste ta i lite extra varje gång och det gör hela bilen är för jävla jobbig att köra på vintern.

Det är alltid precis när man ska börja gasa det är fryst eller så, och det räcker att man trycker på extra hårt eller sparkar till lite lätt med foten för att det ska lossna, men som jag skrev, så fort jag släpper gasen, om det bara är för så 2 sekunder så blir det likadant igen och jag måste ta i extra.

Sjukt svårt att förklara, hoppas någon förstår mig...

Jag hade inne bilen för detta förra vintern. Då sa dom att dom inte visste vad det var. Att dom hade smörjt upp lite. Men det hjälpte inte ett skit. Jag blir fan tokig...
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..