Janne Josefsson har fått skit från flera grupper i media och på sociala nätverk för sitt senaste avsnitt av Uppdrag Granskning där han granskar den autonoma vänster.
Självutnämna antifascister som påstår sig vilja krossa fascism med våld.
Avsnittet kan ses här:
http://www.svtplay.se/video/2010411/del-15
Diskutera fritt avsnittet och det nya Sverige där våldsgärningar stöds av offentliga personer, riksdagsmän och personer som Sebbe Staxx är politiska förebilder för ungdomar.
Håll invandringsfrågor och sån skit borta.
Alla säger att de slåss för en bättre värld, men när sanningen kommer fram så är dem de enda som förstör för oss andra som hellre vill leva i en demokrati där man löser skiljaktigheter med kunskap och logik.
Nazister går runt med järnrör och AFA går runt med brandbomber.
Och just i nuläget så är faktiskt extremvänstern det större problemet när det gäller våld.
Men efter senare uttalanden så har även jag förlorat tilliten till dem.
Men kommer nog att rösta antingen V eller MP.
Tycker över huvud taget att det är obehagligt att folk kan vara så jävla förblindade av sin egen övertygelse om en fullständigt idiotisk idé så de inte ser att de själva sysslar med någonting som är i det närmaste identiskt med det som ärkefienden gör. Vänster eller höger spelar ju ingen roll när man använder sig av efterblivna och primitiva metoder för att få fram sitt budskap. Det är inte så att något är bättre än det andra. Påminner en hel del om religiös extremism. Man är så fast i att vara en del av någonting större så man inte ens reflekterar i om det finns någon som helst logik i det eller ej.
Såg att en gymnasiekompis hade killat de dära AF, funderade på att ta bort honom, men, jag vill leva upp till mina egna värderingar och respektera andras åsikter.
Förstår inte hur de kan försvara sitt sätt att bekäma rasism/nazism....
#5 Jag har fått en bild av dig att vara väldigt bildad. Jag är bara nyfiken, eftersom jag har försökt börja engagera mig i politik, varför rösta på ett parti som miljöpartiet när man bor i Sverige?
Vi i Sverige ska vara ett land som skall ses som förebild för alla länder både när det gäller demokrati, jämställdhet och även miljö.
Mindre smutsig el/kraft innebär oftast även bättre arbetsvillkor samt den generella hälsan hos befolkningen.
Känns verkligen som att de inte kan komma med något annat argument och de verkar inte förstå hur viktig invandringen är för t.ex. vården, IT osv.
JÅ är verkligen bra på att sälja in en image, men inte lika bra på att uppehålla den.