1
Vad är sämst "zero""max""light" eller socker läsk?
Postat av FredrikKarlsson den 19 Mars 2014, 00:04
54 kommentarer · 5 250 träffar
Tja.
jag har alltid undrat egentligen vad som är "bäst".
Cola light? Cola zero? Eller är det vanliga coca cola?
Cola light/zero/pepsi max osv har ju inget socker/ kcal, och måste istället ha något annat skit i sig för att få samma konsistens.. Medans vanlig pepsi och cola har socker och kcal.
Min fråga är, finns det något bevis eller fakta om vad som egentligen är "nyttigast" att dricka för hälsan om man nu skulle vilja dricka läsk?
Många säger ju att light är bra inget socker blabla, men fatta att det måste vara något annat skit i läsken och det kan inte heller vara så jävla bra..
Så finns det någon här med kunskap eller som har läst något om detta?
Mycket intressant fråga må jag säga!!!
jag har alltid undrat egentligen vad som är "bäst".
Cola light? Cola zero? Eller är det vanliga coca cola?
Cola light/zero/pepsi max osv har ju inget socker/ kcal, och måste istället ha något annat skit i sig för att få samma konsistens.. Medans vanlig pepsi och cola har socker och kcal.
Min fråga är, finns det något bevis eller fakta om vad som egentligen är "nyttigast" att dricka för hälsan om man nu skulle vilja dricka läsk?
Många säger ju att light är bra inget socker blabla, men fatta att det måste vara något annat skit i läsken och det kan inte heller vara så jävla bra..
Så finns det någon här med kunskap eller som har läst något om detta?
Mycket intressant fråga må jag säga!!!
Uppdatering skriven 19 Mars 2014, 00:09
Hitta nyss denna bild.
http://i0.wp.com/traningslara.se/wp-content/uploads/2012/03/lask.fetma_.png
Vad säger ni om det då?
http://i0.wp.com/traningslara.se/wp-content/uploads/2012/03/lask.fetma_.png
Vad säger ni om det då?
Uppdatering skriven 19 Mars 2014, 00:16
Jag har precis fått reda på att "light" är mycket bättre en vanlig läsk.
Dock, kan "light" leda till cancer om man dricker för mycket och diabetes osv enligt vissa källor.
Så det är okej att ta ett glas light påskmust till påsken =D
Dock, kan "light" leda till cancer om man dricker för mycket och diabetes osv enligt vissa källor.
Så det är okej att ta ett glas light påskmust till påsken =D
Vad fan väljer du till lan1?
215 personer har röstat