Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Spökupplevelser

Postat av PutBoy den 30 April 2005, 00:00
28 kommentarer · 4 321 träffar
Fick lust att skriva en tråd. Och jag har just läst massa trådar om spöken, konspirationer o.dyl. så jag tänkte fortsätta på den banan. Jag tror jag ska skriva en tråd som får er att sucka å dra till med ett "skriv en bok". Men jag skriver redan en bok.

För att bespara er mödan att läsa till slutet skriver jag några frågor till er redan här, så ni lata unga män också får en chans. Har ni sett ett spöke någon gång? Har ni hört om någon som har sett ett? Känner ni till nån legend om ett hus i er närhet? Skriv det ;D å plz, posta inte oseriösa kommentarer, orkar inte läsa sånna.

När jag var liten så hade jag svårt för att sova, det har jag fortf men speciellt då. Eftersom att jag och min bror bodde i samma rum fick även han svårt att sova, så mor å far bestämde sig för att jag skulle få ett eget rum, så dom fixade det. Jag fick flytta in ensam i nedanvångingen, när alla andra sov på ovanvåningen.

Jag ska väl berätta lite om huset också, för det hör dit. Det är inte så mycket jag vet men jag vet att huset var över hundra år gammalt, och under den tiden så hinner det hända en del.

Jag brukade vakna upp om nätterna av att jag hörde fotsteg. Mamma sa att det var elementen, och det verkade vara så, för elementen lät precis så. Så jag slutade bry mig om det. Men efter ett tag var det nåt annat som störde mig. Vasken i toaletten droppade. Nu är det så att toaletten låg väldigt långt från mitt rum, och det var rätt läskigt att gå dit under perioden av sitt liv då man var mörkrädd. Men jag gjorde det, och detta blev en del av min nattliga rutin, och jag tänkte inte så mycket på det.

En natt vaknade jag dock av något annat. Något skrek mitt namn. Jag tittade upp i taket och trodde att det var en del av drömmen. Sen hörde jag en röst i fåtöljen bredvid mig. Den viskade mitt namn. Jag vågade inte titta dit på en timme, men bestämde mig för att om jag inte gjorde det skulle jag inte få någon sömn alls, så jag vände mig dit så snabbt som möjligt.

På fåtöljen satt en flicka i ungefär samma ålder som jag. Jag minns inte nu hur hon såg ut, men jag har för mig att hon satt i nattlinne. Efter den händelsen slutade vasken att droppa och fotstegen upphörde.

Sen dess har jag haft en viss fascination för sådana här saker. Och jag har senare fått reda på att det ligger i släkten.

Min pappa har under sin uppväxt flyttat en del, och jag har många gånger fått höra av min släkt på hans sida olika historier som dom har upplevt i husen dom bodde i. Två historier letar sig fram.

Den första handlar om en hyresgäst som dom tog in en under natt. Han fick sova i gästrummet, som inte hade använts förr. Dom vet inte vad som hände den natten, men följande dag var gästen vit i ansiktet, och oerhört skrämd, och han kunde inte få fram ett ord. Dom murade fast dörren till gästrummet efter det.

En annan handlar om min far när han var mindre. Han ville titta på ett speciellt TV-program. Och snäll som hans mor var lät hon honom göra det. Hon satte sig i köket för att dricka te, och hon kunde hela tiden se honom i TV-rummet. När klockan hade blivit så mycket så att TV-programmet måste ha vatt slut började hon bli otålig, men han satt kvar. Efter en tid så tänkte hon att programmet måste ha slutat, och hon tänkte gå in i rummet och säga till honom att han skulle lägga sig iaf. När hon kom in i TV-rummet så var han inte kvar. Bra, tänkte hon, då har han gått och lagt sig. Följande morgon kom det fram att han inte hade sett programmet överhuvudtaget, och gått och lagt sig tidigare, men min farmor har svärt på att hon såg någon i det rummet under hela tiden.

Jag tror faktiskt både på spöken och inte på spöken. T.ex. så en gång när jag stod framför spegeln mitt i natten en gång så såg jag i spegelbilden en fot som nyss gick in i ett rum, och jag var själv i huset, men jag kunde svära på att jag såg någon gå in i det rummet. Jag gick in dit för att titta, modig som jag var, och det visade sig att katten var därinne. Så antagligen var det han jag hade sett men trodde att det var en fot. Mörkret kan spela en mången spratt.

okej, ser upp i det jag har skrivit och måste erkänna att jag borde skriva en bok. Men kyss tja, posta era egna erfarenheter. Jag är speciellt sugen på anden-i-flaskan-saker, eftersom att jag inet har lyckats samla ihop en modig patrull till att testa det än.
Föregående tråd
Nästa tråd

28 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 28 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..