Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Photoshop cache filer som tar plats?

Postat av ezac den 17 Februari 2014, 17:26
0 kommentarer · 353 träffar
Hej!

Jag har kunskaper inom Pr, Ae, Ps, C4D när man talar om själva redigeringen/animeringen. Men när man talar om det filer som skapas under tiden man redigerar och importerar filer osv har jag ingen aning om faktiskt.

Grejen är den att jag håller på med ett stort projekt nu. Och med stort så menar jag i minne! Ska göra en animering i rymden och behöver då en platt bild på jorden i väldigt högupplöst format. Gjorde en för några år sedan som är cirka 20k x 10k. Men zoomar man in för mycket så blir skiten pixligt.

Så igår hittade jag en bild på jorden uppdelad i 8 bilder som blir totalt 86k x 40k cirkus. Nu pratar vi högupplöst!

PROBLEMET är att när jag laddade en av dessa bilder så försvinner massa minne som läggs på cache filer? Om jag inte minns helt jävla fel.

Och sen kommer minnet tillbaka när man stänger ner PS. Men när jag gjorde en LITEN test igår så försvann 10gb från min SSD. Hade 120 men har nu 110. Så jag misstänker att om jag ska fortsätta att testa mig fram med lite grejen kommer snart disken vara slut!?

Vet någon vart dessa filer tar vägen? Har testat Ccleaner men den hittade inte mina 10gb.

Bjuder på stavfel och eventuell konstigt formulerade meningar. Men skriver på en uppgift som lär vara klar imorn!

Hejs

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..